tisdag 21 september 2021

#339

Oj vad roligt att så många har varit med och tolkat Tettis skiss veckan som var. Nu har vi ett angenämt "problem" att rösta fram två värdiga vinnare.

Den här veckan är det jag, Carina, som har ritat skissen. När jag ritade så hade jag en layout i tankarna. Men när jag skulle sätta mig och göra en tolkning så hade jag blivit inspirerad av allt fint som Pyssloteket har visat oss under helgen. Speciellt inspiread av de små julkorten blev också min tolkning ett julkort.

Min skiss

Min tolkning
Spillbitar i julpapperslådan från lite olika märken. Livade upp det hela med lite bling i hörnen och på bilden. Snabbt och enkelt och perfekt för massproduktion om man så vill.

Teamets tolkningar

Annelie
Det stora kusinen gör ska den lille göra. Dessa två dyrkar varandra, det är lycka att se! Här har jag dragit akrylfärg från Dina Wakley med en spatel. Stjärnorna är uttryckta och dekorerade med papper. Alfabetet är Studiolights "Jenines Mindful". 

Anette
Här kommer min tolkning av Carinas fina skiss. Det är första gången Elise åker karusell och ibland undrar jag vad små barn tänker när vi vuxna introducerar dem för allt möjligt 😂😂😂
Hursomhelst hon tyckte att det var roligt och det kommer nog att bli fler besök på tivoli framöver.

Jag har använt mig av många enfärgade papper denna gång...tänkte att det var så många färger på kortet. Det gula kommer från Simply Stories, det göna + röda kommer från Echo Park och det sista beige kommer från Maja design. De sex smala bitarna bakom kortet kommer även från Echo Park "Little dreamer".
Texten TIVOLI är från American Crafts thickers - Passar utmärkt, tycker jag, med olika färger på bokstäver till denna titel.

- Skapa på....Skissen är jätterolig!

Annzo
Jag måste erkänna att jag tyckte att den här skissen var jättesvår. Jag tror att det är vimplarna ovanför fotot som ställde till det. Men men jag fick ihop en tolkning till slut och nu är jag jätte nyfiken på hur Ni kommer att tolka den. Mina papper kommer ifrån Carta Bella. Fotot är från förra sommaren när vi var på utflykt och åt dom godaste räkmackorna som finns. 

Ciza

Jag ville göra ett höstigt kort när jag såg denna härliga skiss. Men den blev inte exakt tolkad. 
Motiven är från My Favourite Things Stamps och är färglagda med Copics.
Motivpappret är från Prima Marketing (köpt förra året tror jag). Sen har jag letat i min spillbitskorg och alla enfärgade papper är därifrån. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 27/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

 

Inga kommentarer: