tisdag 31 augusti 2021

#336

Tjenixen till er alla! 
Här kommer min första skiss denna termin och september månad är redan på ingång ❤ ❤ ❤
- Tänk, att man längtar efter höst & vinter när man haft en skön sommar! Det ger iallafall mig mer tid för att skapa utan att känna att annat som "pockar" på; Typ trädgård, strand, alla mysiga utflykter som man hela tiden vill göra....Sen går det nog säkert några månader till så längtar jag till sommaren igen 👀😉

Hursomhelst.... Nu längtar jag för att se era fina tolkningar efter min skiss 😆

Min skiss

Min tolkning
Vi har under våren "rustat" upp våra barns gamla lekstuga och Elise tycker att denna stuga är fantastisk!
Den är uppbyggd efter det vi var på Astrids Lindgrens värld för otroligt många år sen, typ 30 år, och den ser ut som en "Smålands" stuga. Stugan har nu skurats, målats och fått ny inredning
💕

Till min layout har jag använt mig av Echo Parks papper "Little Dreamer" och en del av dekorationerna kommer även därifrån. Pappret med texten "Have a Great Day" kommer från Majas Design serie "Tropical Garden".

❤ ❤ Ha det fint och ta hand om er//Anette ❤ ❤

Teamets tolkningar
Annelie
Lite vattenkrig har svalkat fint i sommar. Så rolig skiss. Pappren är från Doodlebugs "Anchers aweigh". Vattenstrålen som jag faktiskt blev nöjd med, är sprayad med Dina Wakleys gloss spary. Texten "med kusin Juno" är bokstavsstämplar från Making Memories. Spännande att få se vad Ni gör med denna skiss. 

Annzo
Det är så skönt att vi är igång med våra skisser varje tisdag igen. Man blir liksom lite "tvingad" att ta sig tid att sitta vid scrapbordet. Visst är det härligt. Till den här Lo´n letade jag fram ett foto från en kall dag i våras. Vi hade lovat min systerdotter att hon skulle få glass med vädret var inte det bästa, det är nog anledningen till att hon ser lite sur ut på bilden. Men jag tycker inte att man behöver vara jätteglad på alla bilder så det gör ingenting. Pappren som jag har använt  kommer ifrån Simple Stories och serien heter Little Princess. 

Carina
Min tolkning är på vitt, jag det är vitt, CS. Cirkeln har jag skurit ut med min cameo (är så lycklig för både den och skrivaren har skött sig efter flytten :)) Papper ur ett block jag haft i många år från Pink Paislee. Jag har bytt plats på rubriken, även den utskuren med cameo, och journalingen mot hur det är på skissen... bara för att jag tyckte det blev bättre ;) Foton på vår mysiga envisa katt Nisse. Han kan man inte lura att göra något som han själv inte vill. Han är sin egen och det passar oss bra.
Jag ska försöka ta om fotot i dagsljus för det här är tyvärr tagit i lampsken.

Ciza
En jätterolig skiss som jag försökt "följa". Såklart på våra småttingar. Ville inte dölja det fina mönsterpappret så det blev en cirkel m h a en tallrik och en liten söm utanför för att förstärka cirkeln. Att hitta något som jag tyckte passade att sätta uppe till höger i cirkeln var svårt men jag tycker jag lyckades. Limmade fast bladen och blommorna sitter med 3D-kuddar. Träbannern är från samma serie. Om man tittar noga eller förstorar bilden ser man att det finns en minirubrik som lyder "busungar".


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header. 

Inga kommentarer: