tisdag 24 augusti 2021

#335

Hejhopp alla pysslare! Nu är vi igång igen och detta är min första skiss denna terminen. Hoppas Ni är lika pigga på att pyssla som vi är. Jag vet inte hur jag tänkte när jag gjorde denna skissen, den var inte lätt, men det ska bli superkul att se vad Ni skapar efter den. Jag önskar Er lycka till och kram på Er alla fantastiska skapare./ Annelie

Min skiss

Min tolkning
Här blev det kärlek för hela slanten. De där solstrålarna har jag skurit ut och satt ett papper på baksidan. Papper och dekorationer är från Pink Paislees "Indigo & Ivy. Ni vet att skissen behöver inte följas helt, bara vi ser att Ni utgått från den.:)

Teamets tolkningar

Anette
Här kommer också en layout om kärlek 💗💗💗Det är första gången Elise håller en docka och hon är så fascinerad över ögonen. När de gungade fick dockan även en puss 😍

Mina papper kommer från Echo Park - serien "Little Dreamer", och många av dekorationerna kommer också från den serien. Jag tycker om när man har möjlighet att köpa dekorationer som tillhör papper som jag använder 😀

- Det är en superhäftig skiss som Annelie har gjort. Det är det som är det roliga med att tolka andras skisser, som tänker helt annorlunda än en själv!
Skapa nu "loss" och vi är så nyfikna över hur era tolkningar kommer att se ut...

Ciza
Jag fick inte till så kurviga svansar/strålar/ben så det blev raka istället. En blandning av stjärna, sol och solros. Den handlar om vår lille älskade Simba (OBS! Inget har hänt honom något).
Papper från Craft & You Design och setet heter Blossom Meadow. Alfabet i guld från Doodlebug som heter Sunshine. 

Carina
Tacksam för att Annelie förtydligade att man inte behövde följa skissen helt, ha ha. Jag har verkligen gjort en fri tolkning av skissen. Men om man tittar noga så ser man ändå att cirklarna/vita strecken på bakgrunden är strålarna på skissen, eller hur? Sen har jag iaf cirkeln i mitten som det är på skissen.
Den fria tolkningen kom av att jag igår fick hem bl.a. dessa stämplar och masken som jag använt till bakgrunden och blev sugen på att prova. Nytt märke för mig, That´s Crafty, handlat hos Melina Dahl Design Shop och det är hennes egna designer. Stämpelsetet heter House Keys Stamp Set.

Annzo

Den här veckan blir det en lite friare tolkning ifrån mig. Jag inspirerades av "solen" på skissen så det fick bli ett litet kort i stilen clean and simple. Stämplarna kommer ifrån Gummiapan. Nu är jag jättenyfiken på att se hur Ni tolkar den här lite kluriga skissen. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.  

1 kommentar:

Melina Dahl sa...

Vilka snygga alster ni gjort till den roliga skissen! Vad roligt att Carina använde mina produkter/designs :)