tisdag 15 juni 2021

#332

Min, Annelies, sista skiss för denna terminen. Tiden går fort, när man har roligt.:) Snart hoppas vi på en öppnare värld, det positiva med pandemin för min del är att den gett mig mer tid att skapa. Det är fritt att tolka skissen, bara vi ser att Ni utgått efter den. Det hade varit skoj att se mixed media tex. Njut av sommaren och skapandet! 

Min skiss

Min tolkning
Jag har tolkat skissen rakt av, kanske för att jag själv ritat skissen.:) Vad färgar världen mer än barnbarn. Jag skrev en text om vad vi gör mest just nu, tänker att det är skoj för honom att se tillbaka på. Detta är inte bara en hobby, vi skapar för framtiden att se tillbaka på. Pappren jag använt kommer från Kaisercratfs "Stargazer" och dekorationer och titel från Doodlebug. Ser så framemot vad just DU gör med skissen.

Teamets tolkning

Anette

Här kommer min tolkning av Annelies fantastisk skiss som verkligen tilltalade mig.
Bakgrunden, det rosa pappret, kommer från Kaisercraft; "Little treasure collection". De andra kommer från Maja Design; "Vintage baby" och "Vintage romance when i saw you".

Som "vanligt" är det Elise som är min lilla "modell" 😀Här sitter hon och titta i en bok och hennes mamma har "lyckats" få ihop två "pippilottor".
Jag hoppas att ni också blir inspirerade av denna skiss.

Annzo
När jag först såg den här skissen tyckte jag att den såg klurig ut men när jag kom igång var den jätterolig. Jag började med att färga in min bakgrund med hjälp av färg som jag sprayade på en plastpåse och sen duttade på pappret. Pappren hittade jag i min spill-låda. När jag skulle skriva rubriken hade jag inte alla bokstäver i versaler så jag blandade både små och stora, jag tycker att det blir en ganska kul effekt. Ett härligt foto som jag tog när vi åkte första turen med vår nya båt. 

Carina

Tolkning så nära skissen jag bara kunde komma känns det som.
Jag har smoshat med röd/rosa och grå mist med hjälp av plastpåse på vit CS. Jag använde två foton istf ett och sydde fast lite spillpapper och ena fotot för att det inte skulle se så "platt" ut. Foton på dottern vid stugan i den skitiga snösmältningen på våren, gissningsvis 2012.

Ciza
Semestrarna har börjat och jag blev sugen på att göra ett riktigt somrigt kort efter helgens värme.
Papper från Minty by Karola. En kollektion som funnits ett tag och som heter Urban Jungle.
Motiv från My Favorite Things och grattis-die från Roxstamps. Rektanglarna är efter att jag skar ner mönsterpappret så jag tänkte att de får utgöra "pelarna" i kortet. Den mittersta fyrkanten har jag använt vellum. Om ni inte visste detta redan (det var en nyhet för mig för en vecka sen) så är bokbindarlim utmärkt att använda för att limma vellum med ett snyggt resultat. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: