tisdag 6 april 2021

#322

Första skissen i april, var blir tiden av? I år känns det extra härligt med ljusare tider på alla plan. Jag är  dundernyfiken på vad Ni hittar på med denna skiss. Det är fri tolkning, bara vi kan se att Ni har utgått från skissen. Njut av skapandet! Kram Annelie

Min skiss


Min tolkning
Vem känner igen sig? Jakten på det perfekta fotot.:) Rutnätet är utskuret, jag tyckte det passade så bra med texten "love" i, jag tror minsann den största kärleken finns för barnbarnen. Man blir aldrig sig själv igen efter att de små liven kommit, man blir tokig på många sätt.:) Jag har fuskat och skrivit texten med skrivare., jag avskyr min handstil. Dock tycker jag det är så mycket finare och personligare när man själv skriver. Hurra för Er som skriver Er text själv!

Teamets tolkning

Anette

Jag har följt Annelies fina rutmönster i hennes skiss. Det passade mig som vill ha många kort på min LO.

Under många morgnar tar jag med mig lilla Elise ut på mina morgonpromenader om hon är vaken. Så härligt med lite sällskap 😀Hon brukar hålla sig vaken en halvtimme sen somnar hon om igen.

Bakgrundens papper kommer från Simple Stories; "simple vintage great escape". Chipborden kommer också därifrån. Min journaling är utskrivet på Maja Designs papper; "Vintage papers".

Det är säkert några av er som nu har påsklov. Till er säger jag bara njut och ha det härligt och glöm inte att tolka Annelies fina skiss

Ciza

Jag funderade och funderade när jag såg Annelies härliga skiss. Och så dög detta härliga mönsterpapper upp och sa "jag är redan klar". Ett litet Kram i glitterpapper fick pryda kortet. Tidigare har jag bara klippt isär dessa söta bilder och då haft 12 st matchande småkort som passar perfekt till resten av paperpaden. Men varför inte prova att använda hela det som bakgrund?! På baksidan av detta mönsterpapper är 12 rutor mer med ramar. Där i kan man stämpla en bokstav per ram/bild, t ex Grattis, kram, hej, hurra, etc.

Pappret är från Mintay by Karola och serien Happy Place.

Carina
Jag gjorde ett kort av den här skissen. Jag tyckte det var svårt men det är ju också roligt att bli utmanad. Jag stämplade blommor direkt på mitt papper och sen tog jag hjälp av den gamla Husqvarnan och sydde rutorna. Satte dit en blomma från Gummiapan som redan var målad och klar. Textstämpeln är också från Gummiapan.

Annzo
Den här skissen gillade jag, tycker det är kul när man får med många bilder. Bilderna är från förra påskens äggjakt. Pappren kommer ifrån Kaisercraft. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

 



Inga kommentarer: