tisdag 3 november 2020

#304

Novembers första skiss har jag Annzo ritat hoppas att Ni gillar den.
November är inte min favoritmånad precis men jag tycker det är mysigt att vara inne o mysa med tända ljus. Sitta vid mitt pysselbord så här års är också mysigt tycker jag. Skönt att inte ha dåligt samvete för att man inte är ute och grejar i trädgården. Det ska bli kul att se hur Ni tolkar skissen. 

Min skiss


Min tolkning
När jag ritade skissen tänkte jag inte på att jag oftast fotar med min mobilkamera vilket resulterar i stående foton så jag har vänt på skissen så att den passar bättre. Nu när vi är inne i årets mörkaste tid tycker jag det är härligt att ta fram lite ljusa och somriga bilder att scrappa. Jag brukar alltid fota när rapsfälten blommar för jag tycker det är så fint. 

Teamets tolkningar

Annelie
En krokodil, utbrast barnbarnet när han var med föräldrarna i skogen.:) Ibland blir fel bra, jag limmade det första fotot upp och ner, så jag fick vända på lo:n, blev ändå inte så tokigt, som tur var. Stämpeln uppe till vänster och cirklarna nere till höger kommer från Gummiapan. Pappren är några äldre som har legat och väntat på att användas och plötsligt blir det rätt.   

Ciza

Jag ska vara ärlig och är allt annat än på topp just nu och gjorde den allra enklaste tolkningen som är så far off som jag någonsin varit till en skiss. Men det blev fint ändå tycker jag. 
 
Carina
En rolig skiss. Jag skvätte lite rödaktig och grå mist på vit CS. Jag blandade även bruschopulver med vatten och målad två ränder i olika färger. Några mönstrade papper och två foton från en träningsdag vi hade med dotterns handbollslag i augusti 2019. Några små texter från Tim Holtz och två puffystickershjärtan. Dåligt foton som jag tyvärr skyller på att det regnat och varit grått i flera dagar här, men det är väl det som kallas hösten kanske ;)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 9/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

2 kommentarer:

Christel sa...

November är inte upplagd så det går att länka bidrag

Veckans Skiss sa...

Nu ska det vara fixat