tisdag 21 juli 2020

#S2_2020

 Sista skissen för denna terminen, står jag Annelie för. Nu tar vi ledig ett tag, ny skiss kommer den
1 september 2020, då kör vi på som vanligt igen. Hoppas att ni har lika roligt som vi har när vi tolkar skisserna. Det är fantastiskt skoj att se alla era underbara tolkningar, så ett stort TACK från oss. Hoppas att denna skiss kan roa Er. Trevlig sommar till Er alla från oss alla på Veckans skiss.

Min skiss


Min tolkning

Jag hade dessa foton i åtanke när jag ritade skissen. Det bruna kladdet är det lite skimmer i, det syns nog inte på bilden, det är Nuvo sparkle spray, mycket trevlig spray.:) Det mönstrade pappret med kameror är från Vicky Boutins "Mixed Media" även"Say cheesetexten" kommer därifrån. 

Teamets tolkningar

Jenny

Jag gjorde en LO av veckans skiss, där jag utgick från ett vitt CS och tre gamla foton på dottern. Jag har gjort en bakgrund med hemmagjord mist och lite stämplar i olika färger. Marmor-pappret är från Mintay by Karola, och så har jag bara rivit svart CS till kanterna. Ramarna runt fotona är Nesting frame från QuicKutz. 

Annzo

Min tolkning den här veckan är lite fri, jag hade inte 4st foton så det fick räcka med 3 st. 
Hoppas att Ni ändå kan se att jag har följt skissen. Jag använde några stämplar på bakgrunden.
Fotona är tagna på Gran Canaria i januari när man fortfarande kunde resa. Undrar när
vi kan åka utomlands nästa gång?

Ciza

Jag ville göra ett sommarinspirerat kort till Annelies härliga skiss.
Samtliga papper (förutom kraftpapper) är från serierna Birdsong och Suntastic från Mintay by Karola. Lite chalkning kring katerna, lite kraftpapper. Vit kortstomme. Tjoff. Klar. :)

Carina
Jag har följt skissen och gjort ett enkelt men elegant kort i vitt och guld som jag hoppas att jubilaren kommer att uppskatta. I år är det många av mina vänner som fyller jämna 50 år. Vem av dem som ska få det här kortet har jag inte bestämt ännu. Därav den fina "namnlappen".  Ha en fortsatt bra sommar så ses vi igen i september!


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 31/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: