tisdag 14 juli 2020

#S1_2020

Då var det dags för min sista skiss denna termin. Jag fick äran att ha en av sommarutmaningarna. Det bästa är att du kommer att ha flera veckor på dig att fundera och klura ut en bra tolkning. Ditt bidrag ska vara inlämnat senast 31 augusti. I år tar vi i teamet ledigt lite längre för att ladda upp inför hösten, men redan näsa vecka kommer en till skiss som ni som är pysselsugen kan sätta era kreativa händer i.

Min skiss


Min tolkning
Som vanligt har man en idé när man ritar skissen och sen blir det ändå inte exakt så när man sitter och ska pyssla. Jag har gått lite utanför ramarna med min tolkning då den inte riktigt föll mig i smaken när jag trodde att jag var klar. Jag fick göra om och lägga till och blev rätt nöjd till slut. Vit CS som jag duttade mist på (blev rätt mycket på mina händer också då flaskan läkte...) Skar ut en cirkel med tårtbitar i ett mönstrat papper och samma papper klippte jag mina lösa blommor ur. Texten satt på pappret och passade så väldigt bra både på min LO och i livet vi lever nu <3
Nu ska det blir väldigt roligt att se vad ni där ute hittar på.

Teamets tolkningar

Annelie
En fri tolkning av Carinas häftiga skiss, det blev ett kort. Jag gillade presentpappret direkt när jag såg  det i butiken och ville ha ett matchande kort. Det blev Mimmi Pigg på kortet då det var till en tjej. Mimmiballongerna sitter på tunna distanskuddar, så det ser ut som de svävar iväg. När man tittar på delarna på dies kan man hitta många roliga former som är användbara till annat än de är tänkta till. Rosetten är en sådan del.

Annzo
Den här veckan blev det en riktigt clean and simple tolkning ifrån mig. Jag har varken använt stämplar eller färg. Cirkeln har jag klippt till i papper som matchar mitt foto. Fotot är taget i Kroatien förra sommaren. I år får vi lov att stanna i Sverige hela sommaren. 

Ciza

En bild från någon strand längs den skånska kusten 1982. Jag vet att vi "besteg" Stenshuvud och råkade tydligen ta den lite jobbigare vägen upp. :D
Papper och dekorationer från Mintay by Karola. Jag ville hålla LO'n ganska ren. Jag har målat lite med Wink of Stellas clear glitterpenna på flaskan. Det ger en lite gnistande känsla av glas.
Letade upp min gamla dymomaskin och tryckte ut rubriken. Tyckte dymo var jättepassande till 80-talet även om den säkert var ännu mer poppis på 70-taket. :)

Jenny

Det blev ett födelsedagskort till en 5-åring av veckans skiss. Har färglagt en digital stämpel från Whimsy stamps. Fördelen med digistämplar är att man kan skriva ut dom i den storleken som passar. Nackdelen, iallafall för mig som färglägger med vattenbaserade distresser, är att man får vara lite försiktig så stämpelmotivet inte "blöder".  Papper från Maja Design och Pion Design. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 31/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: