tisdag 24 mars 2020

#279

Då var det dags för en av mina Annzos skisser igen. Visst är det härligt att det börjar bli lite vår.
Bästa av allt är att ljuset äntligen är tillbaka. Mycket enklare att fota sina scrappade saker. Bara en sån sak. Hoppas att Ni gillar min skiss.

Min skiss

Min tolkning

Den här skissen var ganska enkel att tolka. Undrar om det kan bero på att jag har ritat den själv. Blev även ett foto på mig själv den här gången. Dom fina pappren kommer ifrån Maja Designs serie Little Street Cafe. 

Teamets tolkningar

Jenny

En rolig skiss att tolka. Jag gjorde en LO med ett foto på Vissefjärda kyrka taget förra sommaren, när vi paddlade förbi. Jag tycker det är otroligt rogivande att tyst glida fram i en kanot, och just turen i Lyckebyån bjuder på paddling både i en liten mysig lummig å, och lite större sjö.

Annelie
En rolig skiss som tillåter många varianter. Jag valde att kladda lite, är inne i en stänkarperiod.:) Bilden är på vår son som nybliven pappa, det är skoj för man ser klockan till höger på fotot, den visar att vårt älskade barnbarn inte har passerat två timmar på bilden. Jag har "raspat" kanterna på pappret, det var länge sedan, så länge att jag inte minns vad det kallas.:) Pappren är från "Sweet baby boy" av Echo Park. Jag har satt dit några droppar av Nuvo crystal drops. Vad hittar ni på?

Ciza

Till denna härliga skiss ville jag använda mig av färg och vad passar bättre än färgglada mönsterpapper, lite sprayfärger och en bild på årets första utefika. :)
Lite ritade sömmar för att papperna inte ska försvinna för mycket i varandra. Alfabetstickers från Tim Holtz. Jag ser jättemycket fram emot fler utefikastunder, men de får jättegärna vara lite varmare än den på bilden. ;)

Carina
Härlig skiss som jag gillade. Det blev ett mönstrat papper som bakgrund. Ett ritat streck och några mönstrade papper. Sytråd bakom alla fotot och alla papper, lite sparsamt med dekorationer samt några enemeldots. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

1 kommentar:

Vicky Hayes sa...

Wow, these are SO inspiring! Vicky x