tisdag 17 mars 2020

#278

Hej allihopa!

Det är dags för min första skiss denna termin och det är faktiskt en form av repris på skiss #212, där man skulle välja någon och berätta lite om den personen, eller djuret. Så jag tänkte faktiskt köra på detta igen. Förra gången valde jag att göra på mig och min man. Denna gången gör jag en separat på mig och en separat på honom. Ev t o m en på katten.

Min skiss

Min tolkning

Jag ville hitta ett mönsterpapper som verkligen hade många och härliga färger och hittade detta från AB Studios set Magic whispers of fairytales. Och eftersom det var så härliga färger ville jag inte sätta något papper där jag skulle skriva. Så jag skrev direkt på pappret. Ritade en liten ram runt, utan linjal. Lite washitejp och såklart lite glitter på mitt namn överst. :)
Jag ser jättemycket fram emot att se hur ni tolkar skissen.


Teamets tolkningar

Annelie
Detta var en riktigt rolig skiss och utmaning! Jag kommer att fortsätta att fråga Wilhelm samma frågor varje år. Jag frångick det vanliga vita cardstocket, det måste jag bli bättre på. Stämplarna jag har använt till frågor och svar är några gamla godingar från Making Memories. Namnet och ålder är dies från Yvonne Creations "Wild boys". Tack Ciza för denna roliga idé! Ska bli så skoj att se hur ni tolkar denna utmaning.

Jenny 
När vi tolkade skiss #212 valde jag en bild på hästen, nu är det katten som får vara med. Jag har utgått från ett cardstock i beige och har stämplat med distresser i olika färger och sprayat med hemgjord mist. Lite blandade spillbitar och en hjärt-dies från QuicKutz. Vår älskade kisse Måns som helst är där vi är, oavsett om det är på toaletten eller i tvättstugan. 

Annzo

Den här veckan blir det en lite friare tolkning ifrån mig men jag tror ändå Ni kan se att jag har inspirerats av skissen. Eftersom jag inte har någon av mina söner hemma just nu fick det bli en sida om mig själv. Jätteroligt att svara på lite frågor. Jag är så dålig på att dokumentera på mina layouter men den här gången blev jag ju tvungen, tack Ciza för det. 

Carina
Den här var lite svår tycker jag. Men det beror kanske på att jag inte hade något bra foto på någon männsiska eller mig själv. Då fick det bli hunden. Jag har vridit på skissen för att den skulle passa mitt foto och sen har jag skrivit en text istället för att svara på frågorna. På vitt CS har jag "duttat" med mist i guldgult och blått.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: