tisdag 22 oktober 2019

#259

Jenny här med en ny skiss, en skiss som är väldigt enkel, men definitivt inte enkel att skapa efter. Jag är mer en "lager på lager" och utmanar mig själv nu.
Hur tänker du när du ser en skiss? Hur går du utanför din Comfort-zon? Hoppas du inspireras av min skiss, ha kul och lycka till!




Min tolkning

Min tolkning blev ett kort, denna veckan också. Jag tyckte det blev så tomt, så jag fyllde på med lite olika bakgrundsstämplar och extra stjärnor. 

Teamets tolkningar

Ciza

Denna skiss passade jag på att kombinera med en utmaning på Rozzans Scrapevent i september. Man skulle använda en krans och det var ju perfekt till denna fina skiss. Min utmaning blev den diagonala rektangeln, som jag valde att tolka till grenar som stack ut ur kransen.
Blommorna till kransen har jag först embossat på spillbitspapper (4CC). Den röda fick jag embossa två lager. Sen har jag stansat ut blommorna. Därav de vita prickarna på blommorna för det var där hålen i diesen finns. I efterhand skulle jag stansat ut först och embossat blommorna. Men eftersom jag inte visste hur färgerna skulle bli på embossingen ville jag testa det först.
Blommorna är sedan klistrade på varandra.
Mönsterpappret bakom är ett 4CC-papper som jag embossat med vitt embossingpulver. Det heter White fine detail, vilket är superbra när det är småmönstrat.
Sen har jag lekt med infärgningsborstar samt Altenews dynor Sunray, Chamomile, Snapdragon och Marigold. Det är ett set om fyra. Ytterst i kanterna blev det lite brun dyna för att fördjupa färgen ytterligare. För att det skulle hänta lite i kanterna använde jag en kantstans i mitten på sidorna från Martha Stewart.
Mönsterpappret under är från Prima Marketing och heter Amber moon. Det har några år på nacken men har så underbara papper. Gratefulpappret är också från samma paperpad.


Annelie

Denna skiss var en utmaning för mig, men utmaningar är roligt. Fotot är utstansat med en dies från Quickutz. Figurerna är stämplar från ett piratset som jag målat med distresser. Mynthögarna är färglagda med glitterpasta i guld. De små cirklarna är en uttryckta med en punch från Easy Punch. Alfabetet är Yvonne Creations Wild boys. När jag fick fotot började jag tvivla på mitt minne, det ser ut som om det regnar på bilden, men det var en fin solig dag. "Regnstänken" på bilden är prickar på piratfartyget.:) Nu är jag supernyfiken på vad ni skapar efter denna spännande skiss. 

Annzo

Jag måste erkänna att den här skissen var en riktig utmaning för mig. Jag tycker den var supersvår därav min lite enklare tolkning. Ska bli så spännande att se hur Ni tolkar den. 
Fåglarna och fågelholken har jag stansat ut med en dies. Textstämpeln kommer ifrån Gummiapan.

Carina

Min tolkning av denna kluriga skiss blev ett julkort i enkel stil. Jag har bara använt färgerna svart, vit och röd. (texten är värmeembossad i vitt men den ser tyvärr lite gul ut på fotot)
Det är så roligt att se hur olika det blir fast alla utgår från samma skiss. Väntar med spänning på vad ni där ute hittar på med Jennys skiss.

Mahlin78
För ovanlighetens skull en skiss som jag inte upplevde som speciellt klurig att tolka. Fotot var ganska självklart för mig, taget en dag på väg hem från jobbet när jag fick rött vid ett övergångsställe. När jag satt och bläddrade bland alla mina mönstrade papper föll ögonen på dessa från Basic Grey, en tillverkare som jag sörjer att det inte kommer fler papper från. 
Jag valde bort cirkeln till förmån för flera olika kvadrater och sedan lite dekorationer uppe i ena hörnet. I övrigt valde jag att hålla layouten ren då jag tycker att mängden mönstrade och färgade papper räcker gott.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: