tisdag 15 oktober 2019

#258

Så har det blivit dags för en av mina skisser igen. Som vanligt är jag lite nervös att Ni inte ska gilla den? Kom ihåg att det räcker att inspireras av skissen man måste inte tolka den slaviskt.

Min Skiss



Min tolkning

Som vanligt när jag ritat skissen följer jag den ganska precis, inte så konstigt kanske. Nåt som är lite mer ovanligt för att vara mig är att jag har dykt ner bland mina spillpapper och faktiskt använt dom. Jag som helst använder papper ifrån samma leverantör så allt är matchat och klart. På bakgrunden har jag skvätt men några olika distresser. 

Teamets tolkningar

Jenny
Jag har gjort en lite friare tolkning av skissen denna veckan. Jag har plockat bort en del element som tex tagen och en bild, helt enkelt för att jag tyckte det blev för rörigt på mitt kort. Annars passar den här typen av skiss mig, lager på lager. Papper från Mintay papers. 

Ciza

Till denna härliga lager på lager-skiss ville jag göra en LO. Det är bilder från i somras. Bakgrundspappret är från samma paperpad som förra veckan. Watercolours. Två washis som ska representera speglingar i vattnet. På det vita pappret samt på kraftpappret har jag använt stenciler och färgat in pappret. Jag har medvetet valt mönster som kan tolkas som vågor samt pool/bad/bassäng-mönster. Eftersom jag inte hade två foton i samma orientering fick det bli som på bilden. Titeln fick bli die cuten The good life. :)

Annelie

Jag älskar denna serie, Pink Paislees, Indigo & Ivy. Detta är egentligen inte alls mina färger, då jag älskar färgglatt mer, men denna serie är jag tokkär i. Bilden ger tyvärr inte färgerna rättvisa. Det är så praktiskt att plocka allt från en kollektion, speciellt när man vill skapa utan för mycket tankeverksamhet, det är bara att smasha på.:) Annzos skiss är dessutom väldigt rolig, den ger många möjligheter. Längtar efter att få se vad ni skapar efter den.

Mahlin78
Jag har gjort en väldigt fri tolkning av Annzos skiss, då jag valde att göra ett grattiskort. Grunden från skissen finns i kortet, men flera element är bortplockade, då jag inte är den som gör så rikt utsmyckade kort, utan lite enklare.

Carina
Den här gången har jag tolkat nästan slaviskt. Ibland blir det bäst för mig så. Vitt CS med "mistsplashar". Papper och dekorationer ur ett kit från Simple Stories. Foton från en varm sommardag i juni när Nina, som poserar med farmor, fick sommarlov.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 21/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: