tisdag 10 september 2019

#253

Hej! Den här veckan utmanar vi er med att skapa efter en skiss OCH en färgkarta. Alla färger ska vara med, samt att det är OK med svart, vitt och ev hudfärg, men inga andra färger. Är ni med? Kort, LO eller något annat roligt, bara man ser att ni utgått från skissen, och använt färgkartan.
Tala om vad ni tycker! Vi testar lite, och om det faller väl ut kan det här med färgkarta bli ett stående inslag till Veckans skiss med jämna mellanrum.

Min Skiss



Min tolkning
 
Jag hade svårt att få till något jag kände mig nöjd med, både till min egen skiss och till färgerna. Men till slut blev det ett kort, och en lite friare tolkning av skissen, med bla stjärnor istället för hjärtan och en rak bård, istället för tre krokiga. Bakgrunden är gjord av distresser och diverse stämplar.

Teamets tolkningar

Annelie

Det var en riktig utmaning denna vecka, både med färger och skissens utformning, men så skoj! Jag har klurat ihop halvcirklar av spillpapper från olika tillverkare. Alfabetet är från Sizzix" Delicate letters". På bilden kladdar vårt barnbarn med slime, vi har kokt många omgångar med varierande konsistens, med andra ord den ena kletigare än den andra.:-) Ska bli så roligt att se era tolkningar.

Annzo

För första gången någonsin här på Veckans Skiss bjuder vi på en utmaning med både skiss och färg. Hur kul är inte det? Jag tyckte skissen passade perfekt till ett kort. Som Ni kan se valde jag att göra raka linjer istället för krokiga men annars har jag följt skissen till punkt och pricka. Ser att mitt hjärta ser vitt ut men i verkligheten är det grått. 

Mahlin78

Så kul att se en idé som kom i våras nu har omsatts till verklighet, och det ska bli otroligt spännande att höra och se vad ni tolkare av VS tycker om denna idé! Kom med feedback till oss :-)
Min tolkning den här veckan är en av förra höstens alla soluppgångar när jag var ute och tog en morgonpromenad. Ljuvligt när solen orkar över trädtopparna en bit in i september.

Carina
Svår skiss och klurigt med färgkartan. Men är det utmaning så är det. Jag tror att jag har fått med allt och att jag inte har för mycket med. Papper och dekos från WeR. Lite tråd och några enameldots från okända märken. Stänkt grått och gult på vitt cardstock. Det ska bli jättekul att se vad ni hittar på med utmaningen :)

Ciza

Eftersom jag är virrig så glömde jag först att vi hade färgutmaning. Därför visar jag två kort. Men här är det kort som är efter färgkartan. Mönsterpapper från Pion Designs kollektion Summer falls into autumn och heter Borders-PD9611. Texten är från Pink Paislees kollektion Indigo & Ivy och är Ephemera Chipboard & Acetate.


Och här är det första kortet jag gjorde. :)
Papper från Prima Marketings serie Moon Child Collection och heter Love Constellations #994631.
Motiv från Stampingbella och är målat med Copics och lite glitterpennor. Det vita är ritat med Poscapenna. Texten kommer jag inte ihåg märke men är stämplat med Archival Ink. Detta så att det skulle fastna på guldet på pappret. :)




Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: