tisdag 3 september 2019

#252

Idag är det dags för min Annzos första skiss för den här terminen.
Min tanke är att skissen ska användas till layouter men om någon har lust att göra ett kort går självklart det också bra. Ser med spänning fram emot Era tolkningar.

Min Skiss



Min tolkning

Jag älskar solrosor, varje år vill jag ge mig ut och fotografera när dom blommar dom är ju så fina,
Eftersom det är jag som har ritat skissen så har jag följt den exakt. Pappren matchar blommorna i gult och grönt och som så många gånger förr är det min systerdotter på fotot. 

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilken lycka att få tolka teamets skisser vecka efter vecka. När jag gjorde min tolkning av denna veckas skiss var det ganska dåligt väder utomhus vilket går att se i min något murriga layout. Fotot är taget vid infarten till Ölands södra udde som har kommit att bli en oas för mig, en plats jag mer än gärna återkommer till.
Eftersom mitt foto var taget på andra ledden mot skissen har jag valt att vrida skissen och dess element och även lägga till en cirkel.

Jenny 

Jag har gjort en ganska clean LO av skissen denna veckan, där jag bla har använt papper från Gummiapan. Vi var ute och åkte lite i somras och skulle äta lunch. Vi klev in på första stället vi hittade och det var inrett helcoolt i amerikansk 50-talsstil. Ångrar att jag inte tog fler bilder, men vi får väl åka dit igen.

Annelie 

Lager på lager är så skoj. Jag tränar på att få in mönstrade papper och blanda färger. Det går sådär.:-) 
Det mönstrade kommer från BoBunnys "Make a splash" 6"x6". Sjöstjärnan är en dies jag har fått av en vän. Alfabetet är Tim Holtz "Wanted". Med lo:n försöker jag hålla kvar sommarkänslan ett litet tag till.

Carina
Jätterolig skiss att jobba med. Jag valde att dra ihop den lite. Avände en stor mönstrad trekant på vitt CS. Kakservett och mönsterpapper under fotot samt dekorerade med några stickers. Allt utom servetten är från Simple Stories papperskit Happy New Year.

Ciza

Jag blev jättesugen på att göra ett kort och varför inte passa på att göra ett grattiskort av denna härliga skiss! :)
Pappret är fram- och baksida "The Watermark" från Georgia Blues Collection från Prima Marketing.
Alstret är en av bilderna från Denim & Girls. De grå tagsen har jag fyndat på Panduro för ett tag sedan och alla småbanners tror jag att jag fick över när jag stansade ut någon gång. :) Jag ville ha lite färg för det blev lite för trist annars. :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 9/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: