tisdag 18 juni 2019

#246

Hej allihop!

Jag, Ciza, hoppas ni alla har det så bra det bara går. Här tuffar det på för fullt och vi avverkar födelsedag på födelsedag då juni är den största födelsedagsmånaden i familjen.

Och varje gång det regnar är jag glad, både för att naturen behöver det, men för att jag med gott samvete kan sitta och pyssla. :)

Skissen som jag visar idag är en utmanande skiss. Men jag hoppas ni ska finna den rolig ändå och låt fantasin flöda. :) Kom ihåg att det inte måste vara kvadratiskt någonstans.

Min skiss


Min tolkning

Mitt resultat blev ett kuvert som jag dekorerat till min, idag, enda brevvän. Vi skriver förhand och dekorerar våra brevpapper och kuvert. Det är riktigt kul.
Mönsterpapperna är från Pion Design och över och under är samma papper och vänster och höger är samma papper. Lite ritade sömmar på dem och sen en ritad ram runt mottagaren. Nu ser jag fram emot att se hur ni tolkar och vad ni skapar. :) Ha en fantastisk vecka.


Teamets tolkningar

Anna

Jag började min tolkning med att göra skissens bågar på ett vitt papper med två färger av Distress Oxides. Sen hade jag en ny geometrisk die som jag gärna ville använda, så jag stansade den i silver, klippte bort lite av mönstret i mitten för att matcha skissens former och lade till den. Resultatet blev ett tack-kort, mest för att min thanks-die passade så bra i utrymmet i mitten. 

Jenny

Jag har tolkat Cizas skiss ganska fritt och gjort en LO med en nästan 15 år gammal bild. Tiden går väldigt fort, så det gäller att ta vara på den. För en gång skull har jag varken använt distresser eller mönstrat papper, utan låtit Big-shoten stansa ut olika dies. Ramen runt är gjort med en kant-stans från Martha Stewart som jag haft i min ägo i många år, men använt väldigt sparsamt. 

Annzo

Den här veckan har Ciza utmanat oss med en riktigt klurig skiss. Till slut lyckades jag få till ett kort som jag är någelunda nöjd med. Jag använde papper ifrån samma serie då är det lite lättare och blir inte så stökigt. Lite bling i hörnen sen var det klart. Den här gången har jag hoppat över rubrik det får räcka med en hälsning på insidan av kortet.

Carina

Klurig skiss men jag kom på en idé. Försökte smosha mist i form av bågarna på skissen men det lyckades inte så jättebra. Jag fixade till det med streckade linjer så nu tror jag att man ser att jag har följt skissen ganska noga iaf. Jag har fuskat lite med texten runt om, den blev inte på alla sidor och så har jag flyttat på titeln, men en skiss är ju till för inspiration och jag blev inspirerad. Fotot är på sonen och hans gammelmormor för drygt 16 år sedan. Han var intresserad av ljus och hon försökte lära honom att blåsa ut det :)

Mahlin78
Ja jisses vilken utmanade skiss Ciza försåg oss med den här veckan :-) När jag ställs inför så pass kluriga skisser har jag lärt mig med tiden att det bästa sättet för mig är att skala av och förenkla så mycket som möjligt. Precis så har jag tänkt den här gången. Jag valde en färg på Distress Ink och en stencil som jag jobbade med. Stencilen är inte lika lång som mitt cardstock, utan istället fick det bli några överlappningar här och var. Under fotot har jag satt blå cardstock för att få fotot att poppa ut lite från pappret. En sommarvy från stranden nere vid Rälla på Öland kan aldrig bli fel :-)



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: