tisdag 11 juni 2019

#245

Är sommaren här nu? Vi kan ju hoppas för idag är det skolavslutning här i Edsbyn. Dotterns skola har, efter några år med avslutning utomhus, tröttnat på dåligt väder och idag blir avslutningen i Ovanåkers Kyrka. Vi får väl se om solen kommer att skina :) Jag, Carina, bjuder idag på en somrig skiss med blommor i kluster. Det är absolut inte min grej men kanske din? Det ska bli spännande att se hur du tar dig an min utmaning.

Min skiss


Min tolkning

Jag har letat fram ett jääätttegammalt foto på mig och två av mina syskon (den fjärde i klanen var inte född ännu) Smoshade mist på ett vitt CS, några mönstrade papper under fotot och blommorna har jag klippt ut ur olika mönstrade papper. Vad gillar ni de snygga klänningarna i härlig
70-talsorange?


Teamets tolkningar

Ciza

Jag ville prova att använda ett av de många, härliga "foto"papper som Kias Butik har. Vi fick nya set som kommer bli vinster under året som är jättehärliga. När det var Rozzans scrapträff i Mjölby tidigare i år passade jag då på att köpa på mig lite egna set och papper och ett set var med vattentema och det passar så perfekt nu när sommaren kommit med värme. Och oavsett om man arbetar eller är ledig kan man alltid önska någon annan en glad sommar. Här embossat på vellumpapper då texten var för stor på molnen jag stansade ut. :) Så även om vi ses här varje vecka vill jag ändå passa på att önska er alla en riktigt glad sommar!

Mahlin78

Åh vilken härlig skiss Carina bjuder på! Jag valde att tolka den med ett foto från sommaren 2018 då morgonbaden efter löprundorna var rutin. Min tolkning blev något fri, men den finns ändå där. Papperna kommer från Maja Design och är en gammal serie. Blommorna är en salig blandning av färger och märken.

Annzo

Den här veckan har jag använt mina stämplar till min bakgrund. Blev en väldigt enkel tolkning ifrån mig. Fotot är från mitt kalas förra året. En väldigt fin skiss som jag kommer att använda fler gånger.

Jenny

Den här skissen passade mig, och det var självklart att göra ett grattiskort. Motivet är en digital stämpel från Whimsy stamps, och mönsterpappret är från spillpapperslådan. Ovalerna, och en del av blommorna är satta med 3D-kuddar, för att få lite höjd på kortet. Jag hoppas att ni blir lika inspirerade som jag av Carinas skiss. 

Anna

För min del blev det ännu en tolkning i TN-format. Jag tolkade blommorna bokstavligt, och använde ett stämpelset från Pink Fresh Studios. Jag tyckte att det passade bra med bilden på årets första glas vin ute på en terass. Eftersom jag sitter vänd till vänster på bilden så har jag spegelvänt skissen. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: