tisdag 28 maj 2019

#243

Min skiss

Maj månads sista skiss, och sista chansen att vinna Fru Limegröns pris.
Som den kortmakare jag, Jenny, är, ritar jag ofta skisser efter hur jag skapar kort. Denna veckan tycks teamet tänkt samma tanke och våra tolkningar är ganska lika varandra.
Jag hoppas att du ska inspireras av skissen och göra en LO, PL, altra ett Pringles-rör eller skapa något annat roligt. Lycka till!



Min tolkning
Ett Tack-kort i all sin enkelhet. Mina kort är nästan alltid 15x15 cm, och det är sällan jag gör någon annorlunda vikning. Till dagens kort har jag gjort en blomma i foamira som enda dekoration. 


Teamets tolkningar

Annzo

Som Ni kanske sett är det Fru Limegrön som sponsrar månadens pris. Bland annat kan man vinna foamrian. Vi i teamet har försökt oss på att använda foamrian vi också och jag valde att göra några blommor som jag använt på mitt kort. Ett jättehärligt material som jag måste försöka använda fler gånger. 

Mahlin78

Om förra veckans skiss i princip skapade sig själv, var skissen denna veckan en betydligt större utmaning. Men efter att ha botaniserat bland mina papper insåg jag att jag hade en massa fina från Maja Design i samma serie. Jag har även jobbat med några av namnremsorna som finns längst ner på papperna. De två understa lagren av blomman är foamira från Fru Limegrön.

Ciza

Jag ville prova två saker med denna skiss - mina nya stämplar med delfiner, och mina nya alcohol ink. Jag har använt Yupopapper till alcohol inken. Dels har jag droppat färgerna och använt en liten pump (för att ta bort damm i datorer m m ) och blåst ut färgerna till större pluppar. Sen har jag duttat färger på en filtpad och duttat ut mer färg för att försöka få lite djup och variation. Efter det stämplade jag delfinerna och sjögräset. Jag testade två olika dynor - MTF Extreme Black och Archival Ink. Jag rekommenderar den senare. Tre stycken papperssjögräs har jag klippt ut som de tre raderna i skissen. Sjöbotten får representera de andra tre horisontella.
Ett himla roligt kort att göra. :)


Anna

Jag hade svårt att få den här skissen att fungera med min plan, men till sist flyttade jag mitt blomkluster till andra hörnet, och då kändes det redan mera rätt. Som många av de andra i teamet har jag också använt Foamiran till mina blommor, och bakom har jag satt papper färgat med Distress Oxiden Wild Honey. Jag använde den färgen också för att göra det gula blocket på kortet.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: