tisdag 30 april 2019

#239

Carina här igen med en ny skiss för er att tolka. Kanske har du de senaste dagarna njutit av det vackra vädret vi har och kanske har du även några nya fina foton som du kan använda när du tolkar min skiss? Hur som helst ska det bli väldigt roligt att se hur just din layout eller ditt kort blir. Lycka till i ditt skapande!

Min skiss


Min tolkning

En "slavisk" tolkning även om jag har valt en fjäril i stället för skissens moln och hoppat över titeln. Den kommer nog dit senare när jag vet vad som passar till fotot som är ca 11 år gammalt. Till min layout har jag använt vit CS, mörkrosa mist, papper från Bo Bonnys härliga summer serie från förra året. Fjärilen har jag skurit ut med min cameo.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vad jag är glad för alla härliga skisser teamet utmanar med :-) Den här gången har jag valt att vrida på skissen och skala av den lite mot originalet.  Papperna är från Maja Design och grattis-dien från Rox Stamps.

Ciza

Till denna fina skiss hade jag sedan länge bestämt att göra en LO. Och nu fick det bli en LO med vår älskade lilla Duracell, som fick somna in på påskafton, 91 kattår gammal. Det är sällan det går en dag utan att jag tar bilder på våra små bollar, och det är jag glad för nu efteråt.
Tyvärr blev rubriken inte så skarp och krispig som jag hade önskat. Det har nog med pappret att göra. Men det står "I love you more than words can explain". Möänsterpapper är från Maja Designs paperpad Celebration.


Jenny

För skoj skull bad jag min kompis köpa 10 st mönsterpapper till mig när hon var på träff. Papper som hon tycker om, och inte är typiska för mitt skapande. Allt bara för att få inspiration, och för att utmana mig lite extra. 
Till detta kort har jag använt en bild från ett av dessa papper, från Craftandyoudesign. Rosa och blommor är inte riktigt jag, men jag blev rätt nöjd :) 
Jag tycker att man ser tydligt att jag utgått från skissen, trots att jag lagt den ned och vänt texten åt andra hållet. En lätt skiss tycker jag, vad tycker ni?

Annzo

Den här skissen gillade jag, gick väldigt enkelt att tolka. Kanske kan det bero på att jag hade shoppat både nya papper och stämplar. Alltid lika kul när man har något nytt på scrapbordet.
Dom fina pappren kommer ifrån BoBunny. Mina texter har jag skrivit ut på datorn. 
Fotot är taget i Italien förra sommaren åh vad jag längtar tillbaka.


Anna

För min del blev det en layout med en historia från vår påskresa till Budapest. Annars tyckte jag om skissen, men jag hade lite svårt att passa in min journaling utan att det skulle se allt för klumpigt ut. Till sist hamnade den ändå i nedre kanten. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/5 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: