tisdag 1 januari 2019

Nyårsutmaning 2018/2019

Gott Nytt År

Vi hoppas att alla haft ett gott slut på 2018 och nu är det 2019. Och kan man börja året bättre än med en sprillans ny skiss? Nej. Det är den optimala starten tycker vi. Skapa och få ladda batterierna en stund. Få pilla på alla fina saker vi har i våra scraphörnor. :)

Först ut 2019 är jag, Ciza, med min skiss.

Min skiss


Min tolkning

Jag ville göra ett nyårskort. Massor med idéer fanns, men jag kom inte åt allt jag behövde då det är kaos pga utrymmesbrist efter det att jag tagit hem från mamma.
Gott nytt år skulle suttit nertill, som på skissen, men det fick inte plats. Tunt trä som jag embossat med Rangers Red Tinsel. Det glittar jättefint i verkligheten. Mönsterpapperna är från Inkido där det var fyra mönsterpapper på ett och samma ark. Motivet är från Make it Crafty och är målat med Copics. Jag har medvetet låtit bli att chalka några kanter idag på papperna. Någon gång måste jag ju bryta mitt mönster. ;)

Jag hoppas att vi alla får ett superbra år med många positiva överraskningar.
Vi fortsätter såklart med våra skisser som vanligt och vi hoppas få se massvis av tolkningar från er.

Gott Nytt År <3


Teamets tolkningar

Carina

Snygg men svår skiss. Jag hade lite problem med den, men då blir det ju också en utmaning. Jag valde att vrida på den och bara ta vissa delar av skissen. Den här gången har jag, ovanligt nog, inte gjort en "slavisk" tolkning. Det ska bli jättekul att se vad ni där ute hittar på med årets allra första skiss!

Jenny

Lite sent kanske, men skissen blev till en liten present som vi gav bort igår. Jag har vridit på skissen och tolkat den ganska fritt. Man kan hitta på mycket saker med en skiss. Hoppas ni får ett bra år med mycket kärlek och tid för pyssel.

Mahlin78
Det här var en utmanande skiss måste jag säga! Jag har ändå valt att tolka skissen ganska troget, men kanske ändrat lite på småsaker här och var. Fotot är taget för precis 1 år sedan. 

Annzo

Hoppas att Ni hade en riktigt härlig nyårsafton i går. Eftersom jag inte har hunnit med att framkalla några bilder från gårdagen så har jag använt ett foto från föregående års firande. Jag ville ju ha en nyårsbild eftersom det är en nyårsutmaning. Den här gången har jag faktiskt varken stämplat eller stänkt på min bakgrund jag tyckte att det inte behövdes. Pappren kommer ifrån lite olika leverantörer.
GOTT NYTT ÅR!

Anna
Jag gjorde ett kort av en ganska förenklad version av skissen. Än en gång har jag använt Lawn Fawn-stämplar, mina absoluta favoriter när det kommer till att göra kort. Bakgrunden är gjord med Distress Oxides, och även om det mer likar en natthimmel än en undervattensscen så är jag riktigt nöjd med resultatet .

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 7/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: