tisdag 25 december 2018

Julutmaning 2018

Min, Carinas, sista skiss för 2018. Ett år som har gått i raketfart. Det får gärna gå lite saktare tycker jag. Hoppas ni har tid att ta det lugnt och att ni är ledig iaf lite under julhelgen. Passa på att njuta av familj och vänner men glöm inte bort att smita undan en liten stund till pysselbordet också. Det är ju det som "vi" tycker ger lite ny energi i vintermörkret. Det ska bli kul att se om ni har haft tid att tolka min skiss. Annars får ni spara den till ett annat tillfälle. Passar på att önska alla ett Gott Nytt År också för nästa gång vi ses är det 2019.

Min skiss


Min tolkning

Jag har använt minnen från den fina sommaren 2018 när jag gjorde min tolkning av skissen. Vitt CS med lite blåa stänk och matchande blå och gröna papper.

Teamets tolkningar

Mahlin78

Vilket härlig team vi i Veckans Skiss är - för skisserna vecka efter vecka är ju helt magiska att tolka! Den här veckans skiss var ganska given för mig när det gällde helheten. Fotot är på mig och maken, och från julafton 2017 och en lek med en app i telefonen. Så jag önskar alla läsare, följare och teamet God Jul så här dagen efter :-) 

Jenny
Veckans underbara skiss av Carina blev självklart en julig layout, som jag har vänt lite på.
Vår kisses bästa leksak är en julkula som han leker med året om. Han älskar när julklapparna kommer under granen, det blir en massa nytt att nosa på. Hoppas ni hinner vara med att tolka skissen mellan klappöppning, mat, och planering av nyår. En fin fortsättning på julhelgen önskar jag 
er.

Annzo
Hoppas att Ni har haft en riktigt mysig julafton kanske fick Ni några nya scrapbookingsaker i paketen? Eftersom vi har en julutmaning den här veckan var det självklart att leta på något juligt foto. Jag rotade bland mina gamla bilder och hittade ett foto från 2001 som jag inte scrappat tidigare så nu var det dags. En härligt skiss som jag tyckte mycket om. 

Anna

Jag har varit bortrest över julhelgen, och passade på att packa ner lite pysselgrejer och min HP Sporocket-skrivare. Jag gjorde ett uppslag i min Treaveler's Notebook om årets julklappar. Jag brukar ha nån slags tema på mina julklappar varje år, och jag tänkte att det kunde vara roligt att ha det dokumenterat. Eftersom jag bara hade med mig en liten väska med saker så blev det väldigt enkelt med washitape och några stämplar. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 31/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: