tisdag 27 november 2018

#219

Så har det blivit dags för min sista skiss för terminen och den här gången har jag valt att jobba med cirklar. Nu vet jag att det finns läsare som inte alls gillar cirklar, men det är ju det som är så bra med skisser - att man hämtar inspiration från dom. Väljer du en annan form men behåller placeringarna? Jag ser fram emot få se din tolkning :-)

Och eftersom detta även är novembers sista skiss passar vi i teamet på att önska alla våra följare och tolkare en fin första advent!

Min skiss


Min tolkning

Såhär i mörkaste november kände jag att färg och sommarminnen var det jag behövde. På mitt skrivbord låg lämpligt nog detta foto utskrivet, en av mina goda luncher från i somras. När jag sedan skulle ta itu med tolkandet av skissen var jag inte alls sugen på bara ha med 3 cirklar, utan istället ville jag ha lite av en färgexplosion.

Teamets tolkningar

Anna 

Jag valde att göra ett CAS (Clean and Simple) födelsedagskort för den här skissen. Jag hade en ny schablon som jag ville prova, så jag passade på att göra bakgrunden med hjälp av den och Distress Oxide-dynor. Motivet fick bli två söta ugglor från ett stämpelset av Lawn Fawn. 

Jenny
Jag såg en idé på Pinterest jag fick för mig att jag skulle testa till Malins skiss. Bakgrunden är ditressad som regnbågen, sedan har jag använt en die i olika storlekar för att få ut cirklarna ur det vita, embossade pappret. När det var klart såg jag att cirklarna ser ut som 80. Det var inte tanken från början, men jag tyckte det blev ett kul och annorlunda tackkort efter en uppvaktning. 

Annzo

Till den här skissen tänkte jag först skapa ett kort men sen ändrade jag mej och gjorde en Lo men det gick ju ganska bra det också. En enkel skiss som gick fort att scrappa. Dom fina pappren kommer ifrån Simple Stories serie Travel Notes.

Ciza

Jag kände för att göra ett julkort eftersom det redan är första advent nu på söndag.
Jag stod i valet och kvalet mellan julkulor eller snöflingor som cirklar. Ni ser vad det blev. :)
Och man måste inte stämpla, måla eller färglägga då det finns etiketter och bilder man kan använda, vilket jag gjort här. :) Har ni börjat göra julkort än?


Carina

Det blev ett julkort för mig också. Jag hade en helt annan plan om ett kort men det blev inte alls som jag hade tänkt mig så jag fick göra om och göra rätt... eller ja, vad är egentligen rätt? Jag valde att låta snöflingorna representera cirklarna och till slut blev jag i alla fall lite nöjd med min tolkning.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: