tisdag 20 november 2018

#218

Hej alla härliga läsare och tolkare! :)
Då har vi passerat mitten av november.
Fars dag har varit.
Snart är det dags för första advent. Det är knappt att man hinner med ibland.
Då är det extra viktigt att prioritera och jag har lärt mig att för att jag ska må bättre ska jag prioritera saker som jag mår bra av och som gör mig glad. Och Veckans Skiss gör mig verkligen glad. Ni tolkare gör mig glad. :)
Så försök att stressa mindre och prioritera de saker som ni mår bra av.

Det är min skissvecka och till denna gång har jag medvetet valt ett format som inte är kvadratiskt. :) Mitt format är att LO'n får perfekt plats i en vanlig A4-plastficka så att den fortfarande kan sitta i albumet men åker inte runt hej vilt som den skulle göra i en 12"sficka.

Min skiss

Min tolkning

För mig blev det en LO med ett foto jag tog häromkvällen. Jag ska i år försöka visa min tacksamhet och skapa min egen thanksgiving. För i all stress och hets tror jag vi lätt glömmer de saker och personer vi är tacksamma mot och varför inte försöka fira det genom att visa uppskattning, eller iaf skriva ner vad vi är tacksamma för. Bara att skriva ner det får mig att må bättre, iaf för stunden. Och jag tänkte att jag börjar nu. Detta är en LO om tacksamhet. Alla papper är spillbitar som jag har i en låda. Färgen till mandalastencilen är Distress Oxide Walnut Stain.

Jag ser jättemycket fram emot att se vad ni hittar på för former och tolkningar. :)
Ha en underbar och kreativ vecka. :)


Teamets tolkningar

Mahlin78

Vad glad jag blev för den skissen av Ciza! Jag gillar verkligen att utmanas även kring formatet på mitt alster. Jag visste ganska snabbt att jag ville göra ett julkort och jobba med spillbitar från tidigare års julpapper. Sagt och gjort. Det tog mig nog närmare 1 timme att hitta tillräckligt med spillbitar så jag kunde få ihop detta kort, men det var det värt. 

Jenny
Den här skissen av Ciza fick jag verkligen kämpa med. Till skillnad från förra veckan, då jag var i min Comfort-zone, är det här något jag aldrig gjort förut. Men det är ju det som är det bästa med Veckans skiss, att utmanas och testa nytt. Tanken är att det ska bli en tavla med ram, som sedan ska ges bort till någon texten passar på 😋


Carina

Gillar utmaningen! Jag har aldrig gjort en LO i detta format. Men jag kommer nog att göra det igen. Grå cs på vit cs. Svarta stänk, en ram, papper och ett par hjärtan ist för cirklar som Ciza ritat på skissen. Ett gammalt foto på min mormor och min mamma någon gång i mitten på 50-talet i tyskland. De är inte i livet längre så det är ett foto som betyder mycket för mig <3

Annzo

En skiss är ju till för att man ska inspireras och den här skissen inspirerade mej verkligen. Så mycket att jag helt missade att det fanns en liten tvist, nämligen att skapa i ett annat format men det missade jag helt. Så kan det gå ibland. Men skissen är helt i min smak stort gilla på den. Fotot är på min söta systerdotter en dag när vi passade på att fota lite höstbilder. Dom fina pappren kommer ifrån Echo Park och serien heter Celebrate Autumn.

Anna

Jag hade riktigt roligt med den här skissen. Jag hade faktiskt en 9x12" plastficka i mitt 2017 album som hade en sida tom, så jag passade på att göra en layout för att fylla det hålet. Det syns lite dåligt på bilden, men isället för cirklarna i skissen har jag stämplat en Ali Edwards-stämpel som det står "fun" på för att göra lite av en bakgrund på det vita pappret. Jag har dokumenterat Snapchat och de olika filtren som finns i appen. Det känns lite fånigt att förklara det nu, men jag tror att det kan vara svårt att komma ihåg hur Snapchat fungerade om 10 år. Hur dokumenterar ni ny teknik? 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 26/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: