fredag 10 augusti 2018

Presentation av Jenny

Hej!

Jag heter Jenny, och är en av Veckans Skiss nya inspiratörer. 


Jag är snart 43 år gammal och bor med man och barn strax söder om Kalmar. Till vardags jobbar jag på en gruppbostad, hänger i stallet hos dotterns häst och tränar lite på gym för att kroppen behöver det.

Scrapbooking för mig är avkoppling. Jag tar lång tid på mig när jag skapar och lyssnar gärna på en bok eller podd under tiden. En perfekt kväll sitter mannen mitt emot mig och spelat gitarr :) 
När det gäller skapandet är jag främst en kortmakare, men gör även en layout ibland och altrar lite då och då. Just nu försöker jag leka lite med mixed media på olika sätt, något som ni säkert kommer att se. 

En distressdyna var bland det första jag köpte när jag började scrappa 2009-2010, och det som jag fortfarande använder mest. Distresser funkar både att stämpla med, färglägga med, färga in med, göra bakgrunder med mm. Det funkar till allt! 
Jag skapar ofta i perioder, och då får jag inspiration från allt. Det kan vara andras alster, en skiss, ett kort, en tidning... Ja, en av mina skisser är inspirerad av en papperskasse från Ica Maxi :) 

Jag hoppas att ni kommer finna mina skisser och tolkningar roliga och inspirerande. Vi ses! 

Jenny


Inga kommentarer: