tisdag 6 februari 2018

#184

Återigen dags för mig att presentera en skiss. Ritade 3 liggande foton men som ni ser, bl.a. på min egen tolkning, så är det fritt fram att ha dem stående eller varför inte, som Mahlin, ha ett foto. Ja skisserna är till för inspiration men det är så klart jättekul om man kan se dem i era tolkningar på ett eller annat sätt. Pyssla lugnt! 



Min tolkning

Jag valde ett motiv som jag skrev ut i tre olika färgskalor. Den till höger är originalet. Jag kladdade med tre olika mister på vitt CS, grå, gul och blå. Snöflinga, lite tråd och lite ord. Titeln fick bli meningen som jag har flyttat ned på fotot. 

Teamets tolkningar

Mahlin78

Återigen en himla inspirerande skiss att tolka! Jag hade varit smart och tagit ett panoramafoto bara några dagar innan jag skapade layouten. En småmulen dag då Kalmarsund låg helt kav lugnt. Att jobba med ett panoramafoto är den skillnaden jag har gjort mot skissen, i övrigt har jag tagit med de flesta av de element som fanns. Min vana trogen har jag jobbat med spillbitar och rotat runt lite i gömmorna.

Ciza

För ovanlighetens skull har jag inte följt den underbara skissen så slaviskt som jag brukar. :)
Jag ville ha lite mer bakgrund bakom bilderna. Jag insåg ganska fort att alla foton inte heller skulle få plats som på skissen så jag delade upp dem lite.De fick ramar/fotomattor enligt den franska flaggan för att vi firade att vi tränat franska varje dag i 365 dagar med att gå på restaurang. Sen satte jag dekorationerna lite annorlunda mot skissen också. Jag valde att de två texterna under maträtterna fick vara rubriken och texten har jag gjort som en stor tag som sitter nedstucken mellan de två mönsterpapperna.

Annzo

När jag först såg den här skissen tyckte jag att den såg jättesvår ut. Troligtvis var det för att det skulle vara 3 st fotografier jag använder oftast 1 st. Men när jag väl hade bestämt mej för vilka foton jag skulle använda var det jätteroligt. Och visst blir det fint med flera foton. Jag har använt papper och dekorationer ifrån lite olika serier men jag ville att hela min Lo skulle gå i gult som dom fina cupcakesen. Mina foton har jag tagit på Linköpingsscrappen förra våren. Snart är det dags igen det ska bli jättekul.

Anna K W

Jag inspirerades av de tre fotona på skissen, men valde istället att sätta ett litet collage av etiketter under hälsningen på mitt kort. Jag har försökt att hålla det enkelt och göra ett avskalat kort som kan passa till tillfällen som inte är så roliga. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: