tisdag 19 september 2017

#166

Så var det äntligen tisdag igen, och dags för min, Mahlin78´s, andra skiss för terminen. Den här veckan utmanar jag er med en ganska enkel skiss vilket öppnar upp för många olika typer av inspirerande tolkningar!




Min tolkning

Min tolkning blev till slut en dubbellayout, något jag inte gör speciellt ofta. Men jag ville inte förminska ner fotona eller antalet, och då blev det så här. Jag har valt 2 foton per sida och även att ha dom raka istället för sneda. I övrigt har jag följt skissen ganska bra, men tillägg av lite egna tolkningar.

Teamets tolkningar

Carina
Ja nog var det en utmanande skiss som Mahlin bjöd oss på. Jag hade inga foton som passade så jag vred lite på skissen och gjorde ett julkort. Hoppas ni blir inspirerade.

Ciza

Jätterolig och för mig lite svår skiss för att jag inte kan hålla det så clean and simple (CAS) som jag skulle vilja. Jag försökte, tro mig, men det gick inte. Det blev en sol, ett moln och en text också. :)
Och jag har stansat igenom både cardstock och mönsterpapper.
Kul med utmaningar. Jag hoppas ni hoppar på och tolkar skissen. :)


Anna U
Jag vred ett kvarts varv på skissen och la mina tre "rutor" lite mer omlott och inte helt perfekt. Annars har jag följt grund designen och eftersom skissen är väldigt avskalad finns det ju massor med utrymme för egna ideér. En layout om vår härliga go'a Arvid <3 Jag har använt ett av mina Citrus Twist Kits sen i våras. En hel del godbitar från Elle´s Studio och PhotoPlay. 

Maria
Det här var kul!! Skissen lämnar verkligen öppet för fritt tolkande och jag kände direkt att bilderna på skissen inspirerade mig till att ha ett rutmönster under min bild. Har sett lite överallt att hur många använder sig av elektroniska stansmaskiner som Cameo och får fram läckra utstansade bakgrunder mm. Jag har ingen Cameo så jag tog fram linjal och skalpell. Det gick det också =))

Anna KW



Jag går lite motströms här igen och visar en liten presentförpackning - jag har vikt ett cardstock runt en liten godispåse och sedan dekorerat. De tre rutorna fick bli tre element på min present: Molnen, kramarna och paraplyet. För att ändå ge det en känsla av inramning ritade jag stygn runt hela kanten. Såna här skisser utmanar verkligen mitt skapande!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: