tisdag 7 mars 2017

#143

Hej på er!
Redan mars och den här veckan är det jag, Carina, som har ritat skissen till er. Jag tycker att skissen öppnar för många möjligheter. Man kan göra som jag och tolka den rakt av eller så vrider man på den. Eller varför inte göra ett kort. Lycka till och det ska bli jätteroligt att se vad just du hittar på med skissen.



Min tolkning

En tanke jag först hade var att förminska skissen och ha ett mindre foto lite mitt på ett stort 30x30 CS. Storleken på mitt foto gjorde att det blev en tolkning rakt av trots att jag har ett stående foto. Det hör inte till vanligheten att jag gör en LO med ett foto på bara mig. Inte heller är lila en färg jag använder ofta. Men så här blev det den här gången. Hoppas ni har blivit lite inspirerad!

Teamets tolkningar

Mahlin78
Vilken underbart inspirerande skiss! En layout som nästan gjorde sig själv blev det den här veckan. Mitt foto fick sätta tonen för resterande färger till layouten. Mitt tillägg till skissen blev akrylfärg bakom fotot och att jag lagt pappersemsorna omlott med varandra för lite mer effekt. 


Anna U
En härlig skiss som jag bara vred på en aning och skapade ett kort efter den här gången.
Några sömmar med symaskinen fick representera linjerna på skissen. 
Nu hoppas jag att många därute blir lika härligt inspirerade som jag blev av Carinas fina skiss!
Can't wait... :)

Anna K W

Min tolkning är väldigt fri, för att vara jag. Jag har fyllt mitt kort med ett stort motiv med en slarvigt målad akvarellbakgrund, men markerat skissens dekorationer med de små gröna blingstenar jag satt uppe till höger och nere till vänster. Kan du tolka lika fritt? Lycka till!

Maria

Vilken rolig skiss Carina!! Jag hade en ide och skulle ta tag i denna skiss under helgen men tiden gick för fort och det hanns inte med. Så det blev snabbscrapat ikväll istället (tisdag). Ibland är det det bästa...att bara göra =)) Bilden är på vår underbara tokiga Klara. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Inga kommentarer: