tisdag 28 februari 2017

#142

Hej och varmt välkomna till en ny skissutmaning!

Idag är det min tur igen, och den här veckans skiss har visat sig vara enkel att tolka för några och en riktig utmaning för andra. Det är roligt att se hur bra alla tolkningar blir, fast jag vet att en och annan har svettats lite över min skiss. Så, det är bara att sätta tänderna i veckans skiss! Jag ser fram emot ditt bidrag!



Min tolkning

Min tolkning är ganska närgången, men det kan ta lite ansträngning att se det... Jag har nämligen färgat in min kortbas med distresser så att det ska passa de stora fälten på skissen bakom rutan för foto... Sedan var det en lätt sak att sätta dit mina utstansade kaffemuggar och en passande hälsning.

Teamets tolkningar

Mahlin78
Detta var en utmanande skiss vill jag lova! Jag hade en idé i huvudet om hur jag skulle ta mig an skissen, men en bit in i processen lade jag den idéen åt sidan och fortsatte på ett helt nytt spår. Som inte alls blev som jag först hade tänkt mig, och då plockade jag delvis tillbaka den första idéen. Så en kombination av två helt olika idéer blev resultatet.

Anna U
Alltså , det är en fröjd att tolka alla härliga skisser här och Annas skiss är inget undantag.
Härligt inspirerande och fick igång tankarna rejält på mig. Linjerna som går lite härs och tvärs på skissens bakgrund gav mig ide'n att använda en gratis skärfil som jag laddat ner från Paper Issues.
Jag förstärkte det med att sy sömmar över varje linje. Papper från Jillibean Soup serie Hardy Hodgepodge . Ett foto på vår yngste son som älskar att bygga pussel och han bygger dom snabbt och gärna flera på rad :)

Maria

Oj vad segt det går för mig just nu. Trots dessa roliga och inspirerande skisser får jag liksom dra ut varje layout. Men det vet vi väl alla som håller på med denna hobby att det är så ibland. Jag hoppas det går över snart. Gillade denna skiss och känner att alla glada färger man ser överallt just nu inspirerar och får mig på gott humör. Jag valde några glada papper och la omlott. Sydde sen längs kanterna för att skapa lite kontrast. Bilden är på vår Klara som älskar vinter och snö, hon önskar att vi kunde åka slalom året om =))

Sofi

Direkt när jag såg skissen visste jag att jag hade det perfekta pappret att ha som bakgrund. Eftersom jag nästan fyller år idag (eg. den 29/2) så fick det bli ett foto på mig ifrån i somras då vi skulle på 30-årsfest. Som ni ser så valde jag att ha mitt foto stående och titeln lite annorlunda placerad men om man inte tittar så noga så kan man se att min LO är inspirerad av skissen :) 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: