tisdag 6 november 2012

Skissdags!

Står för skissen denna vecka gör ingen mindre än VS egna Ann-Louise
 Vem är du?Jag har på något sätt tydligen blivit 47 år redan. Jag är inte gammal, bara född för tidigt! Har under de åren hunnit gifta mig, få tre döttrar och även blivit mormor! Två av mina tjejer är vuxna men hemma har vi vår lilla sladdis som är 9 år. Är mormor till en liten kille på snart två år. I familjen finns även vår blandrashund Tara, någon häst och ett gäng kaniner som jag avlar på.
Bor i mitt älskade föräldrahem några mil söder om Göteborg. Är fruktansvärt hemmakär och då passar det mig bra att jobba som dagbarnvårdare.

Vad betyder scrappandet för dig? 
Jättemycket! Är nog född med papper och penna i handen (förutom disktrasan då).

Är du kreativ på något annat sätt? 
Jag älskar att måla och texta. Just nu ligger det ju i tiden att måla möbler och skriva texter på. Har alltid projekt på gång och min man undrar ibland om vardagsrummet verkligen ska vara en målarverkstad. Social som jag är vill jag ju vara och måla där resten av familjen är.
Sedan gillar jag att sy, sticka, virka. Egentligen allt som har med skapande att göra! Snickrar även en del och har varit på lite marknader med mina saker. Har även lite homepartyn. Har länge funderat på att starta företag och nu tror jag att jag äntligen ska göra slag i saken!

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Har jag bara en sax och ett mönstrat papper (gärna med blommor på som går att klippa ut) så går jag igång!

Var hämtar du din inspiration? 
Det finns en uppsjö av härliga bloggar där man kan hitta massa inspiration. Nätet är en bra inspirationskälla på många sätt.

När scrappar du som bäst?
Under press! När jag är lite stressad. Scrappar bäst ju närmre en deadline närmar sig. Vilken tid på dygnet det är spelar ingen roll fast gärna sent på kvällen och en bit in på natten då jag är en nattuggla




"Då jag gjorde skissen var jag nog egentligen scrapsugen eftersom skissen faktiskt är som en färdig layout. Jag hoppas ändå att den lämnar något åt er fantasi! "


Denna vecka har skissen även en färgutmaning!
Vi vill att ni tolkar skissen i färgerna: 
Brunt Grönt Svart och Vitt
(det är ok om ngn mer färg slinker in)

Ann-Lousies tolking av sin egen skiss:
"Fotot på min layout är från i höstas då min äldsta dotter gifte sig! Då hon blev Fru Jensen! En härlig men samtidigt underlig känsla då min lilla flicka plötsligt blev väldigt stor!"


Charlotte:

Jeanette:
"Jag blev inspirerad av färgerna, tagen och wellpappen. Jag tyckte att skissen var som gjort för ett farsdagskort!" 

Jenni

Jennie


 Lotta:

Marja:


 Maya:
"Jeg satt og lekte meg med flere saker før jeg falt ned på denne ideen når jeg fant den grønne pappbiten fra en Primablomst. Siden ble jeg inspirert av det nye stempelet jeg hadde fått i posten dagen før (negavitramma), og så gikk det bare slag i slag med å bruke de fargene vi skulle."


Tanja:


Även denna vecka har vi en fin RAK att erbjuda till vinnaren av veckans skisstolking.


Maila ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com eller länka till din blogg/bildgalleri med hjälp av länkverktyget nedan. 
Vill ha ert bidrag senast Måndag 12/11 kl 23:59




3 kommentarer:

Jeanettan sa...

Hör skissen ihop med färgutmaningen? Eller är det 2 olika?
Kul skiss föresten ;)

Veckans Skiss sa...

Det är en combo :-) Skissen och färgutmaningen hör ihop! Kul att du gillar den!

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Så läckert Jeanette! Gillar hur du fick till wellpappen! Tack för att du troget hänger med oss!DT-Jeanette