tisdag 2 mars 2021

#317

 Hejhopp! Hoppas Ni njuter av vintervädret, vissa har sportlov och kan njuta extra mycket. Här är veckans skiss som jag hoppas Ni kan finna nöje i att tolka. Jag längtar efter att se vad Ni gör med den, glöm inte att det går att vrida och vända på den. Ta hand om Er! Kram Annelie

Min skiss


Min tolkning
Jag kör vintertema en vecka till. Dotter och barnbarn sliter i backen, det var inte länge selen behövdes, önskar man själv var lika lättlärd numera.:) Pappren är från mitt favoritvinterkit, detta året, som Ni alla vet, så skiftar det där ofta, så vi måste ha nya papper/prylar väldigt ofta.:) Detta kit har iaf genererat två layouter.:) Papper och text kommer uteslutande från Carta Bellas "Wintermarket".

Teamets tolkningar

Anette
Här är min tolkning av Annelies fina skiss.
Tänk så små barn är när de förstår vad en mobiltelefon är för något 😀
Hon kan inte prata ett enda ord men prata i telefonen det gjorde hon, fast ingen förstod något.

Jag har använt papper från Majas Design; "Miles apart". Det enfärgade gröna pappret som är bakgrund till fotona kommer från Scraproom; "Midsommar grön".
Scraproom var även en fantastisk butik i Helsingborg som tyvärr inte finns längre. Det var här mitt stora intresse startade.

Annzo
Den här veckan har jag använt på stämplar och stenciler på min bakgrund. Fotot är från Malta där vi var förra året precis innan pandemin bröt ut. Undrar när man kan resa igen. Tur att man har foton så man kan drömma sig tillbaka. 

Carina
Min tolkning blev ett färgglatt påskkort. Jag har dragit av lite från skissen men jag tror ändå att den syns bra i min tolkning. Haren tror jag är en digistämpel med många år på nacken och jag har färglagd den med promarkers.

Ciza

Min tolkning blev ett kort i lite frusen inspiration. Jag gjorde det medan vi fortfarande hade mycket snö. :) Motiv och text är från MFT Stamps och färglagt med Copics. Hittade en gammalt pappersficka där nallarna fick sitta framför med 3D-kuddar. En avklippt tag med chalkade kanter (bruna distresser). Tittar man noga hittar man några blingstenar här och där. :)

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 8/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: