tisdag 23 februari 2021

#316

Veckorna flyger fram. Nu är det min, Carinas, skiss som ska tolkas igen.
Kom ihåg att en skiss är för att inspirera och utmana men vi vill gärna att det syns att du har utgått från skissen i din tolkning. Lycka till och ha det så roligt i ditt skapande.

Min skiss

Min tolkning

Vit CS som jag har sprayat mist i en grön färg på och sen har jag stänkt med själva pinnen med lite rött. Bakgrunden med hålen är faktisk rester från ett spel. Det är ju återbruk och det är ju eg vad scrap handlar om :) Foto, med många år på nacken, på mina föräldrar och deras 7 barnbarn.
 
Teamets tolkningar

Ciza
Mina prickar blev detta mönster som jag embossat med vitt embossingpulver. Pappret blev sedan infärgat med Distress Oxides Tattered Rose och Victorian Velvet. Sen ville jag testa två sprayfärger. Jag började med den ljusare rosa som blev lagom. Den mörkare sprayen kom ut väldigt koncentrerat på pappret. Jag försökte få ut den liten jämnare och när den torkat gör jag lite Distress Oxides ovanpå.
Motivet och texten är hÄnglar. Det är färglagt med Copics. Texten är embossat med samma vita embossingpulver, som är extra fint - jättebra för små detaljer, t ex texter.

Anette
Min LO går i grått - Så roligt att göra Monocromt!
Mina papper kommer från Kaisercraft "Whimsy Wishes Collection + Pink Paislee och Basic Grey - Men det är "gamla" papper som nu har kommit till användning igen=)
Jag har även använt små snöflingor som jag har dekorerat mina papper med....Otroligt gamla "gnuggisar". De fick jag verkligen arbeta med för att det skulle fastna 😂

Jag bor i Skåne och vi har faktiskt haft lite vinter här nere! Det behövs inte mycket snö för oss för att vi ska kunna ta oss ut med en pulka, ibland räcker det med frost "fniss"- och lilla Elise, hon älskade att åka sin pulka!
- Nu får vi hoppas att vi alla i Sverige får ett vitt härligt sportlov!

Annelie

Barnbarnets första upplevelse av mycket snö och slalomåkning. Jag har använt mig av det underbara kitet från Carta Bellas "Wintermarket", så fiiiiina papper och dekorationer. Det blå kladdet är akrylfärg från Dina Wakley, utsmetat på plast och tryckt på pappret. Hoppas Ni har det riktigt bra i vintervädret och hinner tolka Carinas roliga skiss.

Annzo

Den här veckan har jag utgått ifrån pappren när jag gjorde min lo. På skissen var det massor av cirklar så jag letade upp ett sådant papper men då blev det problem med att hitta ett foto som passade. Vilken tur att jag hade ett foto i svartvitt som jag kunde använda. Jag brukar försöka komma ihåg att framkalla några foton i svartvitt det är så bra att ha för dom passar till vilka papper som helst. Blir snyggt med svartvita foton också tycker jag. Tycker inte Ni också det? 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 1/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: