tisdag 22 december 2020

#JUL1


Idag är det da'n för da'n före doppareda'n och vissa kanske har gått på julledighet och vissa gör det snart förhoppningsvis.

Här i gänget lyser flitens lampa för att inspirera er med skisser och tolkningar och idag är det jag som står för skissen. :)

Detta är den första av våra två julutmaningar och de är de sista för denna termin. Vi kommer att ha någon vecka ledigt för att fixa nytt skisschema och vi kommer att presentera en nykomling till vårt gäng. :)

Alla vi på Veckans Skiss vill önska er samt era nära och kära en så bra jul det bara går att ha under rådande situation, ett gott slut på 2020 och ett bättre 2021. 



Min tolkning
Såklart blev det ett julkort, men lite ovanligt för mig då jag endast använt cut outs från en jättefin crafting book från Studio Light som heter Snowy Afternoon (jag hoppas jag kan frammana snöggudinnorna att pudra vårt vackra land lite så att vi får det ljus vi så väl behöver).
Mönsterpapper är från Pion Design och serien heter Greetings from the North Pole.
Inte en enda sak är chalkad idag och jag har inte ens ritat några sömmar. :) Dessa craftingböcker finns i flera serier och har både mönsterpapper, bilder och detaljer. Det enda man behöver är en sax, dubbelhäftande tejp och kortbas. :)

Teamets tolkningar

Annelie
Mitt enda julkort i år. Jag har tankar varje år, att i år ska jag göra julkort, men än har det inte skett.:) Detta kort ska skickas till svärmor, jag tänker att hon gillar nog mest gamla traditionella motiv, så jag hittade en tomte i gömmorna. Jag målade tomten med distresser, pappret är från Maja Design, också en gammal kollektion. Stjärnan med god jul är från Rox. Hoppas Ni alla får en underbar jul!

Annzo
Tänk nu är det bara 2 dagar kvar till julafton. Många kommer nog att fira på ett litet annorlunda sätt i år men jag hoppas det blir bra i alla fall. Till den här Lo´n har jag letat fram ett riktigt gammalt foto, om jag berättar att båda sönerna har flyttat hemifrån så förstår Ni att bilden är några år. Men vad gör det jag tycker det är så roligt att scrappa gamla bilder. Gör Ni också det. Passar på att önska en riktigt God Jul.

Carina
Så klart blev det ett julkort av denna skiss. En väldigt fri tolkning. En guldfärgad stjärna på röd tråd på vit (ja den är vit) kortstomme. Dåligt foto då det jag var tvungen att ta det i lampsken... :( På stjärnan en halmbock som är en stämpel ifrån Gummiapan. Julhälsningar är i från RoxStamps.
God Jul till er alla!

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/12 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: