tisdag 10 november 2020

#305

En skiss av mig, Carina, igen. Tiden går jättefort nu och det blir bara mörkare och mörkare ute. Jag är nog en av få som längtar efter snö. Men det är mest för att då blir det lite ljusare och kanske lite lättare att fota mina alster. Mitt foto den här gången var jag tvungen att ta i lampljus och tyvärr blev det inte så bra. Hoppas ändå att ni blir inspirerade av min skiss och teamets tolkningar. Scrapa lugnt!

Min skiss

Min tolkning
Tolkningen av min egen skiss blev i A4 format. Jag tycker att det är kul att variera sig. 
Jag har använt en stencil och två olika distresser när jag gjorde min bakgrund. De svartvita papperna är från Glitz Black & White som kom för några år sedan. (Den som spar han har)
Fotot är från fikabuffén på en användarträff jag var på med jobbet för precis ett år sedan.

Teamets tolkningar

Annzo

En skiss som passar bäst till kort tycker jag. Jag har använt några fina papper ifrån American Crafts Vicki Boutin serien heter Storyteller.

Annelie

Denna skiss visste jag direkt vad jag skulle använda för foto till. Jag brukar ha titel, men till detta foto behövdes inte det, kände jag.:)  Stencilen som använts under fotot är från "Pronty", hjärtat är en stämpel från "Joy crafts Hello" och stämpeln runt är från "Kaisercrafts wire".   

Ciza

Jag har så mycket julkänsla som måste ut. Granarna (3 st) är inne och tända (jag är allergisk mot riktig gran) och mer och mer belysning kommer upp. Och jag har redan gjort 7 st julkort som pappa ska skicka i år och detta är mitt första från oss. Papper från Maja Designs senaste paperpad Traditional Christmas och texten är från Magnolia. Snöflingorna är dies som jag stansat ut och det är olika märken. Utstansat i hologramglitterpapper. Alla kanter (utom snöflingorna) har halkats med distress inks Vintage Photo och Walnut Stain.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.



Inga kommentarer: