tisdag 6 oktober 2020

#300

Halloj jag har fått den stora äran att rita skiss #300 tänk att det har visats hela 300 skisser på bloggen Veckans Skiss. Jag var inte med när bloggen startades men jag hittade några skisser från 2009. Kanske var det då allt började?  

Är det någon som var med på den tiden vore jätteskoj att höra från Er som startade det hela en gång tiden. 

Nog om det, kul är det i alla fall att bjuda Er på nya skisser varje vecka. 
Hoppas att Ni också tycker att det är roligt. 

Min skiss


Min tolkning
Så här blev min tolkning av min egna skiss som jag faktiskt tyckte var riktigt skoj att använda. Jag började med att färga in bakgrunden med hjälp av en stencil och distresser. Den här gången använde jag ett svartvitt foto. Det är perfekt med svartvita foton till papper som man inte lyckas hitta något foto som passar till. Hoppas att Ni också gillar skissen.

Teamets tolkningar

Ciza

Jag ville göra en somrig LO som påminner mig om något av det viktigaste för mig på sommaren nämligen att kunna hålla mig sval. Vår ovanjordspool är för mig ovärderlig och många timmar spenderades i denna i somras. Om det är svårt att läsa rubriken är det "guldkant på tillvaron". :)

Annelie
Är barnet sjukt när det är hinderbana på förskolan, så ordnar föräldrarna det hemma, det var bara för gammal och ung att medverka.:) Jag gillar lager på lager, det ger många möjligheter i tolkningen. Pappren jag använt är från Carta Bellas "dinosaurs". Det var längesedan jag använde häftklammer, jag gillar det som en detalj.

Carina
Den här skissen gillade jag! 
Vit CS som jag smoshade massa olika distresser färger på. Jag stämplade först upp dem på plast och sen sprayade jag lite vatten på för att få dem mera flytande. Därefter tog jag en plastpåse och tog upp färgen med och sen tryckte jag ut den som jag tyckte på mitt cardstock.
Papper från ett litet pappersblock. Jag återkommer med märke på det. Foto på mig och mitt stora hjärta från vår tripp med Eckerölinjen i somras. "Love" har jag skurit ut med min Silhouette Cameo och småorden kommer från lite olika ställen.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 12/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: