tisdag 29 september 2020

#299

Hej allihop där ute!
Då var det dags för den sista skissen för september och idag tänkte jag bjuda på en liten utmaning. :)
Det blev en utmaning för mig med ska jag erkänna.
Jag hoppas hösten är så bra den bara kan vara, med blåbär, svamp, varma vindar och sol.

Skissen jag visar er idag har en hel del element Men den måste inte bli plottrig för det.
Den måste inte vara kvadratisk heller.

Min skiss


Min tolkning
Jag hittade ett underbart mönsterpapper Craft Papers Bloom & Wild från Craft Consortium. Grönt och fint. 
Jag delade det lite snett för att sedan skära av så att det blev mindre än 12*12". Gör hellre tvärtom och skär bort lite på sidorna först och sen mitten. :) Och jag tänkte först klistra det ovanpå ett annat cardstock, men jag valde mina sömmar istället, både på mönsterpappret och på basen.
Rubrik, journalingtag och del av 20 uppe till vänster är kraftpapper. Rubriken har jag highlightat med vit Sharpiepenna. Diesetet till rubriken är från Altenew och heter Bold Alphabet.Det rosa, glittrande pappret är från själva bubbelflaskan. Diesetet som jag skrivit "20" vet jag inte vad det är för alfabet.

Jag hoppas ni vill tolka min skiss. :)

Teamets tolkningar
Annelie
Detta var en härligt klurig skiss. Till dessa foto där sonen åker flyboard har jag använt papper och stickers från Echo Parks "Pirate tales".  Titeln är från favoritalfabetet "studio", för övrigt mitt första alfabete, så det har hängt med ett bra tag. Vad hittar ni på med denna häftiga skiss?

Annzo
Ciza gillar att utmana oss med sina kluriga skisser. Den här veckan var det riktigt klurigt och jag måste erkänna att jag tagit bort några av elementen, dom fick helt enkelt inte plats eftersom jag valde att göra ett kort. Men jag håller stenhårt på att en skiss är till för att inspireras man behöver inte tolka den slaviskt. Om Ni precis som jag tycker att mina papper är jättesöta finns dom hos vår generösa sponsor Kias Butik. 








Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 5/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: