tisdag 7 april 2020

#281

 Min första skiss denna termin. Har ni tid och lust att skapa i dessa märkliga coronatider? Själv finner jag ett lugn i det, kopplar bort världen utanför. Kanske vill någon dokumentera tiden som är nu? Jag kommer att göra det längre fram för att försöka beskriva det för barnbarnen som inte märker av det. Scrapbooking är inte bara en underbar hobby, den bevarar även minnen för de som kommer efter oss. Jag hoppas ni finner nöje med skissen.

Min skiss


Min tolkning
Ibland kan man gå bet på sin egen skiss.:) Min tanke när jag gjorde skissen och verkligheten fungerade inte. Inte ens fotot jag tänkte blev det. Nu fick det bli en blomsterbutik istället. Tror aldrig att jag använt så många dies på ett alster.:) Kaktusarna är det nyaste inköpet av diesen, de kommer från Joy Craft. Jag blev förtjust i kaktusar när jag såg att minsta barnbarnet hade det på ett klädesplagg, tur var det nu när det behövdes till blomsterbutiken.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen fick jag klura med en lång stund innan jag bestämde mig för att göra ett kort, då gick det mycket lättare. Pappren kommer ifrån Maja Designs serie Litte Street Cafe.

Jenny 
Den här skissen blev en LO på familjens drömmare. Den går i USAs färger som matchar tröjan på fotot. Stjärnorna har jag gjort med en egengjord stencil och akrylfärg. Det stör mig att jag har kladdat utanför, men, men.... 

Ciza
Jag ville göra ett kort men inte kvadratiskt denna gång. Hittade dessa papper i StudioLights paperpad PPSL132, som även innehåll stöveln med blomma och get well-texten. Det är så perfekt när det finns färdiga saker att matcha med ibland. Då behöver man inte tänka så myckket. ;)
När jag letade efter något hittade jag fotohörn så de fick vara en del av detta kort. Stövel och text sitter på 3D-tejp. Lite gula washitejper för att sprida det gula. Åh vad gult är härligt! :)
Till sist lite bling i blå toner. Och allt sitter på en kortbas av kraftpapper.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 13/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: