tisdag 31 mars 2020

#280

Då är det dags för min första skiss den här våren. Hoppas att ni håller er friska och inte drabbas av något tråkigt virus. Och är det så att ni måste hålla er hemma eller är i karantän så har ni här något att pyssla med under tiden.

Min skiss

Min tolkning
Är idag inte alls säker på hur jag tänkte när jag ritade men när jag skulle tolka den så tänkte jag på att man får lägga till och ta bort, bara det syns att man tolkat skissen :) Nu blev min tolkning rätt slavisk till slut ändå men det var mycket funderingar. 


Teamets tolkningar

Annzo

Den här skissen var kul att jobba med. Letade fram ett foto på yngsta sonen, tycker det är roligt att scrappa gamla bilder ibland. Stämplade lite på bakgrunden i matchande färger. Lite dekorationer. Vips så var det klart. 


Annelie
En stolt farfar möter barnbarnet första gången. Pappren jag har använt är från en julkollektion från K-design "First christmas", de fungerar fint året runt, i mitt tycke. Cirkelstämplarna älskar jag, så användbara, de är från Altenew och heter "Halftone circles". Barnbarn är så WOW, det blir många foto på dem.

Ciza

Jag ville göra ett kort som muntrar upp en vän och letade efter lite papper. Bestämde mig för StudioLight och ett litet block från samma tillverkare. Chalkade kanterna och klistrade ihop.
Motiv från MFT Stamps som är färglagt med Copics. :)

Jenny
Veckans skiss resulterade i ett lite manligare födelsedagskort med MajaDesigns papper. Något jag har lärt mig genom åren är att köpa flera papper i en och samma serie. Det kan vara skönt att slippa leta efter bra kombinationer, i synnerhet om man har lite tidsbrist. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 6/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: