tisdag 3 mars 2020

#276

Då var det dags för min, Carinas, skiss igen. Veckorna går ju jättefort trots att det är dryg vinter. Dessutom fick vi massa snö nu igen och det enda som är bra med det är att det är sportlov hos oss den här veckan. Hoppas ni blir inspirerade av mig och resten av teamet och att du också skickar in din tolkning till oss. Scarpa lugnt :)

Min skiss


Min tolkning

Som vanligt är jag skisserna väldigt trogen. Stänkt lite gul mist på vitt CS. Tyvärr syns det nästan inte alls på fotot. Papper från Bo Bunnys "Summer Mood" för dem passade ju jättebra med fotot på min Citronpaj som jag gjorde en sommar dag 2019. Klippte ut lite citroner och satte fast med 3d tejp på lite snurrad sytråd.

Teamets tolkningar

Annelie
Än är det lite tid kvar innan vi kan ta av oss ytterkläderna som på bilden, men det närmar sig. Vi får passa på att skapa nu innan trädgården kräver sitt.:) Här har jag använt mig av Echo Parks "Imagine that boy" som jag stansat ut med cirkeldies i olika storlekar. Alfabetet är Quickutz "katie". 

Jenny

Ett födelsedagsbarn som vill ha ett pingvin-kalas ska självklart få ett pingvin-kort. Jag har använt en stämpel, tror den är från Gummiapan, och stämplat 2-3ggr innan jag har tagit ny färg. Därför är avtrycken olika skarpa. Egna mönsterpapper med stämplar och färger gör jag alldeles för sällan!  Denna skissen passade mig, och det inte omöjligt att jag använder den igen. 

Annzo

Den här veckan ser min tolkning lite annorlunda ut för att vara mig. Jag har använt ett annat format och för ovanlighetens skull även mönstrat/färgat istället för vitt papper till min bakgrund. En skojig skiss att arbeta med. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 9/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: