tisdag 18 februari 2020

#274

Vi går mot ljusare tider, och förhoppningsvis lite bättre väder.
Min, Jennys, skiss är helt olik vad jag brukar göra, och jag hoppas att den ska inspirera och utmana er. Kort, LO eller något annat kreativt, det ska bli kul att se vad ni gör med den.

Min skiss



Min tolkning

Hur jag tänkte när jag skulle tolka min egen skiss gör sig inte så bra i skriven text. Det blir ett stort PIP! 
Men efter mycket suck och stön fick jag till en LO som jag faktiskt är nöjd med. Jag hoppas att ni ser att jag utgått från skissen. Väldigt romantiskt och olikt mig, men är det utmaning så är det. 

Teamets tolkningar

Annzo

Oj oj oj den här skissen har verkligen givit mig huvudbry, men det ska ju vara en utmaning och det var det verkligen. Ska bli så spännande att se hur Ni andra tolkar den.

Annelie

Här har hjärncellerna fått jobba, så skoj att fundera, vända och vrida på skissen. Jag beslöt mig till sist för att använda formerna på skissen, men jag förminskade och komprimerade dem istället. Trianglarna är en stencil från TCW som jag duttat med distresser i gult och svart. Bilden är på ett lyckligt barnbarn som fick åka med till pappas jobb på sjukhuset och dessutom titta in i en ambulans, det var intressantare än att se vad pappa gör.:)


Ciza

Jag tänkte omedelbart på spillbitar när jag såg denna härlig skiss. Så jag dök ner i spillbitslådan (en högre variant av pizzakartong) och hittade lika stora bitar av dessa papper. Tips: När man ska göra mer oregelbundet som skissen och mitt kort rekommenderar jag att se till att alla mönsterpapper är lika stora från början. Lägg dem ovanpå varandra och skär dem i olika bitar Då har de samma skärpunkter och det är mycket lättare att pussla ihop sen.
Jag använde Biltemas dubbelhäftande tejp under på ett vitt, slätt cardstock.
Jag kunde inte låta bli mina sömmar. :)  Och stämpeltexten är stämplad med VersaMark, som är vattenfast. Och texten passar ju lite till att det är spillbitar jag använt. Och jag tar till mig av texten. Jag har köpt alldeles för mycket för att det är fint. Så nu ska jag verkligen använda det jag har. :)


Carina
En rolig och annorluda skiss som förbryllade, men skam den som ger sig. Det blev ett CAS kort där jag tejpade rutmönstret med dubbelhäftande smal tejp. Strödde sen över rosa glitter. Det ser bättre ut i verkligeheten (fy för mörker och att jag aldrig blir klar i tid så att det går att fota). Stämplade blomvasen direkt på kortet. Texten fick en egen "lapp" som jag moterade på med 3D tejp. Snabbt och enkelt men ändå rätt ok.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 24/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: