tisdag 19 november 2019

#263

Så är det åter dags för mig Mahlin78 att inspirera med en ny skiss. När jag skapade denna skiss tyckte jag att den verkade så enkel och smidig att tolka, men sanningen är den att jag hade stora problem själv med just tolkningen när det väl gällde. Men till slut så landade jag i en tolkning som jag själv gillade.

Nu hoppas jag att du som läsare också hittar inspiration till att tolka skissen, layout eller kort. Jag ser precis som resten av gänget bakom VS fram emot era tolkningar.

Min skiss

 
Min tolkning

Min tolkning fick en extra touch på sig då jag kände att bara vit cardstock inte var så inspirerande, och jag var inte alls sugen på att jobba med mönstrade papper. Istället letade jag fram 3 olika färger av Distress Ink och jobbade fram bakgrunden med dessa. Sedan tog jag fram ytterligare en färg av Distress Ink, men den gula blev lite för svag. Istället kom akrylfärgen fram och späddes med vatten som sedan droppades på pappret. Stämpeln har jag förstärkt med en vanlig svart penna och texten är utskriven på datorn. Ett kort som snart kommer lämnas över till ett par vänner som nyligen flyttat.
 
Teamets tolkningar

Ciza

Månne detta vara lite väl somrigt men jag kan dricka drinkar året runt. Och kanske när man fyller år på hösten vill man kanske ha ett kort som påminner en om varmt väder, goda drinkar, semester m m.
Drinkstämpeln kommer från Gummiapan och är målat med Copics och lite glitter från Wink of Stella.
Grattis är en die från Moa Pyssel. Mönsterpappret är från Studio Lights paperpad Memories of summer.


Annelie

Denna skiss passade mig ypperligt, dock roterade jag den 90 grader. Molnen är en dies av okänt märke, utstansade i ett papper jag hittade i högen med spillpapper. "Regnet" har jag sytt förhand, de blå plopparna är rhinestones. Denna sommardagen passade jag och barnbarnet på att leka i regnet och hoppa i vattenpölar. Lika roligt för vuxna som för barn.:) 

Jenny 

En Clean and Simple skiss som för mig var självklar till ett kort. Just därför utmanade jag mig rejält med att göra en LO, och dessutom utan mönsterpapper. Syns det att jag har utgått från skissen? En fri tolkning blev det, och för en gångs skull är jag nöjd med resultatet. Jag hade jätteroligt då jag lekte med distresser, stämplar och lite washitejp. 

Annzo

Den här veckan har jag använt skissen till ett julkort. Jag känner att det börjar bli dags att sätta fart med julkorten om det ska bli några skickade i år. Visserligen tänker jag inte skicka så många. Dom fina julpappren kommer ifrån Maja Design. 

Carina
Två julkort i CAS stil blev det för mig av veckans skiss. Det första kortet blev en spegelvänd tolkning bara för att jag inte tänkte mig för när jag stämplade den lilla nissen. Tomten och granarna är i stället för cirkeln på skissen och texten pilarna... ja ja ni fattar säkert :) Väntar med spänning på att se vad ni där ute i vårt avlånga land hittar på med skissen.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/11 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: