tisdag 24 september 2019

#255

Då är det dags för min, Carinas, första skiss för denna höst. Jag älskar att skapa efter skisser men efter några år här på Veckans skiss känns det som att det blir svårare och svårare att rita skisserna. Den här gången blev det därför en väldigt clean skiss med cirklar som jag tror kommer passa både kortmakaren och layoutmästaren. Lycka till!

Min Skiss


Min tolkning

När jag satte mig och skulle tolka skissen så kände jag inte alls för cirklar. Tog därför hjälp av cameon och så blev det hexagoner istället. Jag fyllde dem med papper, från Prima marketing, för att få lite liv i layouten. Svärtade kanten på mitt CS ganska mycket för en inramning och dekorerade med enameldots i svart och turkos.

Teamets tolkningar

Annelie

En "enkel" skiss med så många möjligheter, jätteskoj! Cirklarna blev ovaler, då bilderna passade bäst för det. Jag tycker det är så fint när jag ser blommor på kort och lo:s, men använder det ytterst sällan. Nu tyckte jag att det var passande då tokfian på bilden har blommor i sitt diadem. Ser ni gräset på bilden med hästen barnen sitter på? En riktig 2018-års sommarbild, gul/brun gräsmatta. Jag är så nyfiken på vad ni hittar på med Carinas fina skiss.

Ciza

Jag blev direkt supersugen på att göra ett kort med tre olika sorters cirklar. Så det blev en utstansad Spellbinderscirkel, en målad och utstansad krans (från Altenew) och en ritad. Man kan nästan även säga att flickornas kjolar är en del av en cirkel. :)
Det enda jag gjort med mönsterpappret är att jag stansat i hörnen för att få samma mjuka känsla som ringarna och flickorna. Flickorna är från StampingBella och är färglagda med Copics.
Till sist har jag stämplat texten med svart VersaFine. :)


Jenny

Jag har skapat en ganska mörk beige/brun LO av Carinas skiss. Det är foto av vår katt Mons, och hans Best Friend Forever, grannkatten Ture. Där den ena är, ser man ofta den andre, om det så handlar om att sova i soffan hemma hos oss, eller äta godis hos grannen :) Skissen är väldigt enkel, vilket gör att man kan tolka den på många olika sätt. Jag har valt att följa den ganska exakt. 

Annzo

Den här veckan har jag använt skissen till ett kort. Istället för cirklar valde jag att använda stjärnor tyckte att det passade bäst till mina papper. Pappren kommer ifrån Maja Design.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: