tisdag 17 september 2019

#254

Min, Annelies, första skiss som inspiratör och jag är så nyfiken på vad just DU kan skapa efter denna.
Denna skiss speglar mig bra, clean and simple. Jag hoppas att ni som gillar att använda mycket material även kan få ut något av den. Jag längtar efter era tolkningar. Väl mött!

Min Skiss



Min tolkning

Jag minns tillfället när barnbarnet ligger och njuter i vattnet, då slog min make till och fick igenom att vi skulle bygga en pool. Jag kunde inte säga nej längre när jag såg hur vårt älskade barnbarn njöt i poolen på Tosselilla. Poolen är nu på plats i trädgården och ja, det är faktiskt härligt :-)
I vanlig ordning nästintill bara cardstock. Stickersen är från Doodlebugs "Anchors Aweigh". Det sitter distanskuddar under texterna, så de lyfts upp.
Alfabetet är från Rox Stamps adventskalender 2018

Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan tolkar vi Annelies första skiss här hos Veckans Skiss. En jättefin skiss som jag tycker passar bäst till kort. Oftast när jag skapar kort tar jag fram ett block med papper. Det blir så mycket enklare när alla papper redan passar ihop. Just dom här pappren kommer ifrån American Crafts. Den fina stämpeln med den roliga texten kommer ifrån Malins Stämplar. 

Ciza

Till denna härliga skiss ville jag göra ett annorlunda födelsedagskort. Mönsterpappret har jag inte gjort någonting med alls. Jag tror det är från Studio Light.
Bakgrunden till rektanglarna och cirkeln har jag använt en stencil och färgat in med en turkosgrön dyna så nära mönsterpappret som jag bara kunde hitta. Katterna, mössen, fiskrenset och texten är från C.C. Designs och är färglagda med Copics. Och såklart lite ramar runt. :D
Och så hade jag två spillbitar över från när jag skar ner mönsterpappret så det skulle passa kortstommen. Dessa satte jag dubbelhäftande tejp och vek runt rektanglarna. Inget ska förgås. ;)


Carina
Mycket trevlig skiss när jag kom på hur jag skulle göra min tolkning. Smoshade med mist i två färger på vitt cs. Stämplade cirklar i olika storlekar och placerade sen fotona på Nina. Under fotona har jag papper från nån okänd. Stickers med text från ett Tim Holtz block och rubriken från min cameo och till sist tre svart enamelhjärtan.

Mahlin78
Jag upplevde Annelies skiss som något klurig vilket ju samtidigt är det roliga! När jag väl kom fram till att jag ville skala av och anpassa skissen till mitt syfte flöt allt på himla smidigt. Jag valde att jobba med några olika mönstrade papper från Maja Design och några olika dies och snart kände jag mig klar.

Jenny
Jag har tolkat Annelies skiss rätt av, det är enkelt med bra skiss och paper. Kortet gjordes i all hast, då jag insåg att min man fyllde år och jag inte hade något till honom. Ni vet, skomakarens barn.... Papper från bla CiaoBellaPaper. Ber om ursäkt för fotokvalitén, jag måste verkligen lägga ner lite tid på att lära mig att fota, och redigera mina bilder. 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

1 kommentar:

Carina sa...

Åh vilka härliga inspirationsalster! <3