tisdag 20 augusti 2019

#250

Hej allihopa och välkomna tillbaka till en ny "termin" av Veckans Skiss. Vi i teamet hoppas ni haft en underbar sommar oavsett väder m m. Och vi hoppas ni längtat efter nya skisser och tolkningar från oss. För vi har längtat efter att få komma igång igen och är supertaggade att få se alla fantastiska tolkningar från er. :)

Först ut med en skiss är jag, Ciza. Vid första anblicken upplever jag själv att man först och främst tänker kort när man ser denna skiss. Så därför utmanade jag mig själv med att göra en layout. :) Ni vet ju att jag gillar att utmana mig själv.

Min Skiss



Min tolkning

Jag ville ha något bra papper att kunna skriva min journaling på, så jag använde mig av samma set som jag gjorde till sommarutmaning 2. Jag mätte ut 6", vilket är mitten på ett stort mönsterpapper och använde mig sen av linjaler och skalpell. Nu har jag ingen superlång linjal utan endast en som är 30cm. Detta gjorde att linjalen inte räckte hela vägen utan jag fick flytta den. Och för att vara säker på att jag skar från hörna till markeringen lade jag en annan linjal mot den jag skulle skära vid. Med de båda linjalerna kunde jag flytta så att jag hade rätt vinkel när jag sen skulle skära och behövde bara flytta upp linjalen en liten bit till hörnet för att skära klart.Lite ritade sömmar och två washitejper. Och istället för att ha en helt oval die för att skära ut fotot och fotomatta, använde jag en oval med lite flärpar på. Den piffade till det lite extra. :)
Nu ser jag jättemycket fram emot vad ni hittar på för något. :)

Teamets tolkningar
Mahlin78

Äntligen är vi igång efter sommaruppehållet igen :-) Jag börjar hösten med ett grattiskort till en barndomsvän som fyller 40 år - men det först imorgon, så vi får hoppas på att hon inte tjuvtittar härinne innan dess :-) Jag valde att jobba med spillbitar i lagom storlek och skar till  2 stycken större trekanter som jag sedan lade som min botten, sedan jobbade jag vidare med mina spillbitar av olika slag. Slutligen lade jag på lite Crackle Accent på texten.


Carina
Rolig skiss och som Ciza skrev tänker man först på kort så för mig blev det ett kort. Jag vred skissen ett halvt varv så att den skulle passa med mitt motiv. Stämplar, kaktus och text, samt dies, kopp och skylt, kommer från ett kit jag köpt begagnat och tyvärr vet jag inte något fabrikatJag använde en fyrkant i stället för en oval och sen gjorde jag en liten tankevurpa som jag såg när jag laddade upp bilden, jag vred skissen men inte på mittenranden (vellum). Tror dock att men ser att jag har följt skissen ändå.

 Annelie

Min första tolkning som inspiratör. Jag ska träna på det här med att lyckas med tydligare och bättre publicering av bild här på bloggen. En rolig och utmanande skiss att göra en layout efter. Äntligen fick jag mer användning av We R Memory Keepers banner punchboard, i den tryckte jag ut trianglarna. Jag är förtjust i att använda mer cardstock än mönstrade papper. Här lyckades jag få in två bitar mönstrat papper, det kommer från Doodlebugs Cream & Suger. Doodlebug är förövrigt ett av mina favoritmärken. Alfabetet är från Rox Stamps julkalender 2018.Ta ni också fram godis som Alva har på bilden, och tolka Cizas roliga skiss.

Annzo

Ciza utmanar oss verkligen i höstens första skiss. Riktigt klurig. För mig var det en självklar kortskiss. Som vanligt när det är många bitar så börjar jag med att göra en mall i vanligt kopieringspapper. Det är så tråkigt om man råkar skära fel och inte har mer papper. 

Jenny 

Höstens första skiss blev en utmaning. Jag tänkte och tänkte, och fick knåpa ett tag innan jag fick ihop ett kort. Till slut använde jag en bild utskriven från en gratissida på nätet och papper från Maja Design, som blev ett kort tänkt till en liten kille. Det är så kul att vara igång efter sommaren, och jag längtar efter att se era tolkningar. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 26/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Du kan också dela dina bilder på Instagram, tagga oss gärna med @veckansskiss och #veckansskiss så att vi ser dina bilder. Observera att du själv måste ladda upp dem på InLinkz eller maila bilden till oss om du vill vara med och tävla om priset. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.





Inga kommentarer: