tisdag 23 juli 2019

Sommarutmaning #2

Nu är vi framme vid säsongens sista skiss och det är jag, Carina, som ritat den. Den som är uppmärksam har sett att man har längre tid på sig att tolka den här och förra veckans skiss. Ni kan fundera och klura länge då ditt bidrag ska vara inlämnat senast 19 augusti. Vi i teamet tar lite sommarledig och drar igång höstterminen med en ny skiss tisdag 20 augusti. Ha en fortsatt bra sommar!

Min skiss


Min tolkning

Jag har vridit på skissen så att den skulle passa mina stående foton. Jag har busat lite och använt flera än tre foton och fler än fem mönstrade papper. Det bara blev så liksom. När jag hade börjat kunde jag inte sluta. Jag har använt olika spillpapper och min lo har formatet 8.5" x 11", letter size. Vi har ett mysigt café några kilometer utan för Edsbyn. Det är 50-60 tals miljö och fikat är hembakat och jättegott. Väl värt ett besök för den som passerar. Billigt också ;)

Teamets tolkningar

Ciza

Till denna härliga tolkning valde jag att använda papper från en och samma serie som heter Purr Purr från Scrapmir. Jag skar remsor i olika tjocklekar och kombinerade dem sedan enl bild. Såklart kunde jag inte låta bli att rita sömmar/ramar. Jag tycker det gör så mycket.
Tudor är från två die-alfabet från CraftEmotions. Tassdiesen är från ett och samma set men kommer inte ihåg märket.


Mahlin78

Vilken härligt utmanande skiss! Jag fick verkligen tänka till en hel del när denna skapades, vilket jag tycker är kul. Det röda pappret med vita prickar är mitt bakgrundspapper och sedan har jag jobbat med spillbitar i övrigt för att täcka för och få till en struktur som liknar skissens. Fotona är tagna när jag och min kompis Sofie sommaren 2018 påbörjade en ny tradition med endagsturer någonstans i vårt avlånga land. Just den här gången tog vi tåget till Älmhult och IKEA Museum. En av få dagar med regn sommaren 2018.

Annzo

Den här veckan har jag både vänt på skissen och tagit bort några element för att det skulle passa bättre till mina fotografier. Jag har faktiskt lyckats använda 5 stycken olika papper som funkar bra tillsammans fast jag hittade dom i min spillåda. Jag är lite rädd för att blanda för många papper tycker att det kan bli lite stökigt. Fotografierna är från min systerdotters 8 års kalas.

Jenny
Den här skissen har jag jobbat länge med! Den verkar så enkel, men hur jag än gjorde blev jag inte nöjd. Den var verkligen en utmaning, och jag har kasserat några försök. Till slut blev det ett avlångt flask-kort med blandade papper från bla Pion design och 49andMarket. Jag vet inte om jag egentligen är speciellt nöjd med detta heller, men, men.... . 



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: