tisdag 16 juli 2019

Sommarutmaning #1

Hej, Anna här med en skiss som inspirerats av gammaldags filmrullar. Då jag gör en layout gillar jag att få med flera foton på samma skiss, och jag tänkte att det här kunde vara ett kul sätt att till exempel beskriva ett händelseförlopp, eller dokumentera olika versioner av samma bild. Jag ser fram emot att se alla era versioner av skissen!

Observera att ni har tid att tolka den här skissen och nästa ända fram till den 19.8, eftersom teamet tar lite sommarpaus :)

Min skiss


Min tolkning

Jag har för en gångs skull tolkat skissen ganska bokstavligt, och jag hade en ganska tydlig vision för vad jag ville göra. Layouten dokumenterar en resa jag gjorde till Bryssel för några veckor sen, och visar några av mina favoritbilder. Min filmrulle är gjord av en remsa svart papper som jag har använt en fyrkantig die för att skära ut fyra rutor ur. Tittar du noga ser du att jag har skarvat lite ungefär mitt på den översta bilden. Jag ville inte att layouten skulle bli helt svartvit, så jag målade bakgrunden lite slarvigt med blå vattenfärg, och slängde på ordentligt med splatters i blått, svart och guld. Mina dekorationer är puffy stickers från Pinkfresh Studio som jag har haft i mitt pysselrum hur länge som helst, och jag var glad att äntligen få användning för dem. 

Teamets tolkningar

Carina

Jag gjorde en lite friare tolkning av skissen men jag tycker att jag har fått med allt även om det inte är på rätt ställe. Det blev ett kort till min kollega och chef som har fyllt 50 år.


Ciza

Till denna jättehärliga skiss ville jag använda min die Live laugh love. Letade fram min filmdie och kom ihåg att ministämplarna från Stamipingbella borde vara nästan rätt i storlek för filmstrippen. Ville hålla kortet ganska rent så jag har valt att inte ens färglägga motiven. Bakom orden har jag stämplat med VersaMark med Tim Holtz set Fragments.

Jenny

Den här skissen tyckte jag om! Känns lite annorlunda mot vad vi brukar ha här i bloggen. 
Min tolkning är inte slavisk, men filmstripen är där den ska vara. En väldigt rolig skiss att skapa efter. 

Annzo

Gissa om jag blev glad när jag hittade ett ställe där man kunde framkalla bilder så att dom blev som en gammal filmrulle. Mina foton är tagna i Malta när vi var där i påskas. Jag gjorde några splashar och använde en stämpel. Lite dekorationer och olika stickers till min rubrik. En jätteskojig skiss. 

Mahlin78
En himla rolig skiss och idé att jobba med en gammal filmrulles utseende! Jag gjorde min egna med hjälp av svart och vit cardstock och foton från ett av alla pass med morgonträning sommaren 2018. I övrigt blev det en väldigt avskalad tolkning och ganska lågmäld färgmässigt där lite blandat från gömmorna fick komma till användning.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 19/8 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: