tisdag 4 juni 2019

#244

Annas skiss

Hej alla, och välkomna till junis första skiss! Eftersom jag tycker om cirklar så tänkte jag att det kunde vara roligt att göra en skiss med ett pajdiagram. Pajbitarna kan kanske beskriva delar av en händelse, bli ett foto, eller varför inte bara vara ett dekorativt element på din tolkning. Jag ser fram emot att se vad ni skapar!



Min tolkning


Jag tänkte egentligen göra en LO för att illustrera en semesterresa, men när det blev dags att sätta sig vid pysselbordet var jag mera sugen på kortpyssel. Jag tänkte att det kunde vara kul att göra ett födelsedagskort med vad en födelsedag består av, så jag gjorde en lista och började planera mitt diagram. Sen tog jag tre av delarna, och illustrerade dem med stämplar från Lawn Fawn. Det är väldigt sällan som jag skriver för hand på framsidan av mina kort, men nu hade jag inte något bättre alternativ med tanke på att texten skulle vara så liten. 
(Min skanner ville inte riktigt samarbeta med mig ikväll, så jag hoppas kunna uppdatera fotot under veckan). 

Teamets tolkningar

Annzo

Jag måste erkänna att den här skissen verkligen var en utmaning för mig. Visste inte alls hur jag skulle tolka den. Men utmaningar är kul! Det fick blir ett litet sommarkort. Jag började med att göra en mall i kopieringspapper, jag brukar göra så när det är många delar som ska skäras ut så jag vet att alla delar blir som jag tänkt mig. När jag kände mig nöjd skar jag ut alla bitar i olika mönstrade papper som jag fäste på en enfärgad cardstock. Dekorerade med lite bling. Sen fick det vara färdigt. 

Ciza

Det är märktligt att man ibland bara får en klar bild när man ser en skiss.
Jag ville använda en av mina (flera) mandalastämplar som jag köpt. Och istället för att skära upp den satte jag "tårtbitar" med Post It-lappar och färgade dem istället med olika Distress Oxides. Som man kan se är motivet lite större än 6", men det får sticka utanför stommen. :)
Jag ville även ha med lite guld så jag sprayade över mandalan (och halva skrivbordet).
Både motivet och texterna är embossade, fast med två olika pulver. Texten är mer finkornig (Ranger White super fine detail) och nu önskar jag att jag hade använt den på mandalan också. Men när jag embossade mandalan hade jag inte hittat det finkorniga. :)
Till sist har jag satt både mandalan och texterna med 3D-kuddar för att få lite mer djup i kortet. Det är dock svårt att visa här, men det gör skillnad än om man klistrar direkt på motivet. :)


Carina

Hade direkt en plan på hur jag skulle göra min bakgrund. Jag tog hjälp av cameon och skar ut en cirkel med tårtbitar. Två av bitarna är tomma, två har vellum och två har mönstrade papper. Jag har blandat svensk text från Fru Limegrön, några stickers och text som jag skrivit ut på skrivaren.. En rolig skiss att jobba med och jag är nöjd med resultatet med foto på min mamma och min dotter.

Jenny

Annas skiss var svår tycker jag. Cirkeln med tårtbitar har jag gjort med distresser och lite vatten, och den har varit klar länge. Men sen då, vad skulle jag använda den till? Till slut blev det ett enkelt kort, jag var tvungen att stoppa dit lite blommor för jag tyckte det blev för enkelt. 

Mahlin78
Oj vilken utmanade skiss detta var! Jag landade till slut i att skära ut olika bitar ur Maja Design-papper som sedan lappades ihop tillsammans med en enfärgad cirkel. Lite halvskevt här och var, men så blir det när man som jag skapar efterhand utan maskiner. Lite charm är det :-)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 10/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

Inga kommentarer: