tisdag 23 april 2019

#238

Min skiss

Hej, Anna här med en hjärtskiss, kanske lagom till ett morsdagskort? Jag tänker mig att hjärtat kan vara stämplat på ett kort, mönstrat papper eller varför inte ett stort foto. Jag ser fram emot att se era tolkningar!



Min tolkning

Jag hade egentligen tänkt använda ett enda stort foto för hjärtat, men när det väl var dags att skapa skissen så hittade jag inte riktigt något foto som passade. Så istället gjorde jag ett litet collage av midsommarbilder från förra året som jag ännu inte haft läge att scrappa. Det blev en ganska bökig teknisk lösning där jag gjorde collaget i Project Life-appen och sen gjorde hjärtformen i PSE på datorn, men det var det värt, för jag är så stolt över resultatet! Ibland är det verkligen skönt att kunna skriva ut egna bilder hemma. Blommorna som jag använt som dekorationer är utklippta ur ett mönstrat papper. 

Teamets tolkningar

Ciza

Denna underbara skiss fick bli ett vårigt kort som man kan skicka till någon som behöver just en kram. Hjärtat, som nästan inte syns, är målat på frihand med Glitter White av Wink of Stella. Motivet är från Some Odd Girl och är färglagd med Copics.
Kram är dies från MFT Stamps och heter LLD Stitched Alphabet. Bokstäverna är infärgade med Distress Oxide Picked Raspberry.


Jenny 

Det är en fri tolkning på Annas skiss jag visar idag. Hjärtat är utbytt mot en stjärna och texten är nedflyttad. Jag har lekt med lite modeling paste, gesso, stenciler och distesser i färgerna Victorian velvet, Spun sugar, Dusty Concord och Shaded lilac. 


Annzo

Den här skissen passar perfekt när man vill göra ett litet kort snabbt. Jag har gjort ett påskkort som jag satte i en påskblomma och gav bort. Pappren kommer ifrån lite olika leverantörer. 

Mahlin78

Vilken härlig skiss som inbjöd till att göra ett enkelt grattis-kort. Jag valde att dubblera och jobba med två hjärtan och lägga till några rosor som dekorationer.

Carina
Min tolkning blev en layout i riktig CAS stil. Inga dekorationer bara ett vitt CS med rosa stänk, ett hjärta, en rubrik och ett foto med två fotomattor. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 29/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

1 kommentar:

Piglet sa...

Har någon annan problem med den nya link-grejen? Jag ser för det första bara hälften utav den, resten hamnar utanför kanten ... och jag får inte crop min bild heller ...