tisdag 16 april 2019

#237

Nu är det redan mitten av april och vädret här har varit ömsom sol och ömsom snö senaste veckan, riktigt aprilväder. För min Jennys del har det inte blivit jättemycket skapat, jag är en riktig humörscrappare. Jag hoppas ni tycker att min skiss är inspirerande och att vi får se många roliga tolkningar.

Min skiss


Min tolkning

För några veckor sedan fick ni se ett blått grattiskort med en enhörning på här i bloggen, nu kommer tvillingsysterns kort. Papper från samma serie, från Echopark, och bakgrunden torrembossad. Jag tycker det är kul att göra likadana, men ändå så olika kort till systrarna Bus. 

Teamets tolkningar


Ciza

Till denna härliga skiss ville jag leka med stenciler/schabloner/masker. Bollarna är Distress Oxides Tattered Rose, Spun Sugar, Worn Lipstick och Picked Raspberry. För att få dem lite mjällare och inte så starka har jag använt en stor, rund pensel som jag snurrat samt svept över stencilen. Först ena hörnet och sedan andra.
Den vänstra tagen fick några diagonala svep med den färg som satt kvar på penseln, innan jag lade en ny stencil över och använde Worn Lipstick.
Den andra tagen har jag ritat dit för att jag ville inte att bollarna skulle försvinna för mycket.
Istället för pilar stämplade jag några fjärilar Archival Ink Distress Picked Raspberry.
Nallen är färglagd med Copics där jag duttat för att nallen skulle få lite textur.



Annzo

Den här veckan utmanar Jenny oss med en av sina kluriga skisser. När jag väl kom på hur jag skulle göra gick det lätt. Jag tog helt enkelt 2 st PL kort och använde. Snabbt, snyggt och enkelt. Några träpilar som dekoration sen var det klart. 

Mahlin78

Oj vilken utmaning den här skissen var, och det var nära att jag inte fick till någon tolkning alls. Men så bestämde jag mig för fokusera på formerna istället för deras placeringar, och då lossnade det.

Anna 

Jag bestämde mig för att göra en lite förenklad tolkning av skissen, och precis som Ciza så blev jag inspirerad att leka med Distress Oxides och schabloner. Jag satte de två elementen i mitten väldigt nära varandra eftersom jag bara behövde en ruta, men fortfarande ville skapa lite olika lager på kortet. Tack Jenny för en utmanande skiss! 

Carina

Svåraste skissen den här terminen. Jag var nära att ge upp när en scrapkompis i helgen sa åt mig att dra ihop skissen. Ja då blev det lite lättare. Så här blev resultatet. Det är vit CS med gråa stänk och papperna går i grågröna toner, men tyvärr ville inte min kamera få till färgerna något bra hur jag än gjorde den här gången. Fullt dagsljus men ändå blev det inte bra. Men katten hade det mysigt i solen i alla fall :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 22/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: