tisdag 19 februari 2019

#229

Den här veckan har jag, Mahlin78, valt att göra skissen lite mer avskalad. Detta för att locka fram olika tolkningar både hos övriga teamet, men även hos dig som tolkare. Jag ser med spänning fram emot att se vad ni alla skapar :-)

Min skiss


Min tolkning

Buketten jag fick från maken på alla hjärtans dag 2018 blev utskriven dubbelt upp och scrapad utifrån min egna layout. Jag försökte jobba efter en färgkarta som jag hittade på Pinterest för att utmana mig själv, och för att gå utanför min egna comfort zone.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan blev det en ganska fri tolkning från mig men jag hoppas ändå att Ni kan se att det är skissen som jag har följt med 2 st foton och bakgrundspapper lite snett. 
Pappren kommer ifrån Simple Stories serie Hello Summer.

Ciza

Jag ville göra ett annorlunda vänskapskort och tänkte då direkt på böcker, eftersom jag älskar att läsa och ge bort böcker jag läst och tyckt var jättebra.
Ren från Gummiapan, Bokstamplar från StampingBellas "Uptown Girl BETTY loves BOOKS" eb294.

Mönsterpapper från Studio Light. Textstämpel från Mama Elephants "Good Reads". Motiven är målade med Copics. :)

Jenny 
Min tolkning av Mahlins skiss blev ett piratkort. Har följt skissen ganska rakt av, rivit alla kanter och distressat både kanter och bilder för ett äldre utseende. Jag tyckte det var svårt att hålla det enkelt, hade velat ha så mycket mer på kortet egentligen. 

Carina
Den här gången valde jag att göra ett kort av Malins skiss. Men som ni ser här ovan, och nedan, går det ju utmärkt att göra en snygg LO av skissen också. Vitt CS som kortstomme. Mönstrade papper från Simpel Stories "let´s party". Stämpel från okänt märke och lite puffyhjärtan.

Anna

Den här skissen var helt i min smak, så det gick rätt så fort att göra layouten. Jag minskade fyrkanterna i mitten lite för att ge plats för mera white space, och valde ett foto från ett härligt, somrigt cafebesök förra året. Café Qwensel är för övrigt ett helt härligt ställe om ni någonsin besöker Åbo på sommaren. För titeln har jag blandat stämplar och bokstavsstickers, det tycker jag ger en så cool effekt! 

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 25/2 kl 23:55.
Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: