tisdag 12 februari 2019

#228

Hej alla pysslare.
Idag är det dags för februaris fandra skiss och jag hoppas ni inte missat månadens vinst och sponsor, som är Pyssloteket.
Ni ser det i högermarginalen och kommer till inlägget om ni klickar på det.

Dessutom var Ann-Sofie och jag på scrapträff i Mjölby i helgen som var nu och fick fantastiska priser sponsrade av Fru Limegrön, Helihak och Kias Butik. Ni har så mycket fint att se fram emot! :)


Här är min, Cizas, skiss för denna vecka.

Min skiss


Min tolkning

Jag har totalt snöat in på Studio Lights paper pads och när jag såg detta papper (har tagit två stycken likadana som jag använt mig av och klippt och klistrat) visste jag att jag ville ha det till min skiss. Jag har klippt ut på ena pappret och sen satt på 3D-kuddar för att få lite mer effekt. Splillbitar har jag skurit till och chalkat. Texten är stämplad med brun Memento. Jag ville verkligen stämpla i brunt, men Memento blir tyvärr inte så detaljerat stämplat som jag skulle önska.
Motivet är Magnolia och hon är färglagd med Copics. :)

Jag hoppas ni känner er manade att tolka min skiss och jag ska göra mitt bästa för att besöka er alla och lämna en liten hälsning. :)
Ha en jättefin och kreativ vecka. Kom ihåg att ni är superbra, precis som ni är.

Teamets tolkningar

Annzo

Den här veckan har Ciza ritat en riktigt klurig skiss. Jag lyckades inte få till någon bra lo så det fick bli ett kort istället. Dom fina pappren kommer ifrån Kaisercraft. 

Mahlin78

En småklurig skiss som jag fick fundera en del kring innan allt föll på plats och jag fick till ett resultat som jag kände mig nöjd med. Det som var problematiskt för mig var just den rundande delen på skissen. Men istället för att försöka klippa ut något för hand valde jag att jobba med en stencil och Distress Ink och plocka upp formen fast lite mer böljande.

Jenny
Denna veckan fick Cizas skiss bli en tavla om min familj. En rolig skiss att arbeta med, och som jag absolut tänker använda mig av flera gånger. Jag har redan en plan för ett grattiskort. Papper från 49 Market och lite halvpärlor från Youdo som lite extra dekoration. 

Carina

Jag håller med mina kollegor om att Cizas skiss var klurig den här veckan. Men samtidigt är det ju kul med utmaning. Vänsterkanten var klurigast men till slut löste jag det genom att helt enkelt klippa i ett mönstrat papper. Vitt CS med gul mist. Alla möstrade papper från BoBonnys "summer mood" som passar utmärkt till en sommarlayout (dotter med kusin på hennes student). Även sticker med det som fick bli min rubrik kommer från det kitet. Avslutade med några enemeldots.



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 18/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: