tisdag 22 januari 2019

#225

Här är det fint vitt av snön som kom under natten, och några grader kallt. Perfekt väder att mysa inne och skapa efter en ny skiss. När jag ritade skissen utgick jag ifrån en LO med plats för tre bilder, men det är så klart valfritt. Det är så spännande att se allas olika tolkningar.

Min skiss


Min tolkning

Det var lite svårt att få det bra med alla remsor med olika papper, det såg bara rörigt ut. Det blev mycket bättre när jag satte dit vita fotomattor, och distressade lite runt kanterna. 
Bilderna är tagna en helt underbar dag vid Byrums raukar på Öland för några år sedan.

Teamets tolkningar

Annzo

Det här är nog den absolut svåraste skissen jag har tolkat. Men skisser är ju till för att man ska utmanas. Hi hi. Jag tog fram några olika washitejp och rev av remsor. Cirklarna stansade jag ut med min Big Shot. Ska bli jättespännande att se hur ni andra tolkar den här skissen. 

Ciza

När jag såg "ränderna" tänkte jag direkt washitejp och jag "råkade" köpa ett set med tema katt. Inte så överraskande kanske. Och vad passar bättre än att ta en av bilderna jag tagit i jul/nyår när både Duracell och Tudor behövde makens värme och närhet. Båda katterna är nu 90 kattår.
Istället för cirklar och tre stycken blev det två rader rubrik och ett foto. Det guldiga i titeln syns lite dåligt på fotot, men är ovanför fotot och lyder Värme & närhet.

En enkel LO med (i mitt tycke) underbara washies i härliga färger.

Carina

En härlig skiss som gjord för spillpapper! Min tolkning fick bli ett grattiskort med fjärilar istället för de runda elementen på skissen. Det ska bli jätteroligt att se vad ni där ute hittar på med Jennys skiss.

Anna


Jag är fortsättningsvis taggad på att scrappa i TN-format, så här kommer ännu en sida. Jag har tolkat skissen lite löst och använt olika spillbitar och överblivna die cuts för bakgrunden. Jag valde att bara ha med ett foto, men att hålla kvar några cirklar. (Just de här cirklarna har legat i min stash ganska länge utan att jag riktigt visste vad jag skulle göra av dem, så jag var glad över att kunna använda dem). Istället för att fortsätta ränderna ända ner stämplade jag datumet några gånger i nedre kanten. 

Mahlin78
En småklurig skiss den här veckan måste jag säga. Men så valde jag att skala av lite och då blev min tolkning lättare att få till. Fotot är taget en dag för 1-2 år sedan när jag var ute på en promenad och fick se hur lite solljus kom genom molnen. Det var riktigt häftigt.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 28/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: